Drugi piknik drogowy - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Menu główne

01-09-2012

Drugi piknik drogowy

4 godziny edukacji dzieci i dorosłych z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zakończył się drugi piknik drogowy w ramach kampanii społecznej Zarządu Dróg Miejskich skierowanej do pieszych pod hasłem „Czerwone-Stój, Zielone-Idź. To takie proste!”. W ramach pikniku przeprowadziliśmy pokaz dachowania oraz zderzenia. Każdy ze 180 uczestników pokazu mógł na własnej skórze poznać własne odczucia w czasie dachowania lub zachowania własnego ciała podczas bezwładnego opadania na fotelu imitującym zderzenie.

W namiocie Edu-Med można było nauczyć się udzielania pierwszej pomocy zarówno osobom dorosłym, jak i dzieciom. Pomimo że wiele osób z nas ma dzieci, wciąż mamy opór podczas ratowania dzieci obawiając się, że zrobi się jemu większą krzywdę. Tymczasem pokonanie własnego lęku może uratować komuś życie.

Chętni mogli obejrzeć filmy edukacyjne, dzieci zaś mogły zdobyć kartę rowerową. Fundacja „Jedź Bezpiecznie” uczyła rodziców zapinania dzieci w fotelikach samochodowych oraz zapinania samego fotelika w aucie. Fundacja „Mabeerde” zaprosiła DOM Volvo wraz z modelem V40, który fabrycznie jest wyposażony w poduszkę powietrzną chroniącą pieszych w trakcie wypadku. Straż Pożarna zaprezentowała swoje Volvo – Ciężki Pojazd Ratownictwa Drogowego. Jest to pierwszy tego typu w Europie, który jest w stanie unieść wagon tramwajowy, a nawet lokomotywę.

W trakcie pikniku przeprowadzono dwa pokazy specjalne. Pierwszy to pokaz sprawności bojowej jednostki ratowniczo-gaśniczej Państwowej Straży Pożarnej. Pojazd, jako materiał dydaktyczny, zakupił Polski Związek Motorowy. Drugim pokazem był kontrolowany wypadek drogowy z udziałem pieszego, który został uderzony przy prędkości 50 km/h. Spora liczba osób mogła na własne oczy obserwować zachowanie się człowieka uderzonego przez samochód. Pokaz kaskaderski budził emocje. Wiele osób płakało w jego trakcie.

Kampania „Czerwone-Stój, Zielone-Idź” zainaugurowano 26 kwietnia. Wsparło ją 20 aktorów, polityków i dziennikarzy. Spoty reklamowe z ich udziałem można oglądać na antenie TVP Warszawa od 1 do 7 września oraz na kanale youtube.pl/zdmwarszawa. Przez całe wakacje filmy były dostępne w wagonach warszawskiego metra.
Piknik poprowadził Mateusz Hładki z TVP Warszawa.

Powered by Projectic.pl