IV.1) OPIS 
              
              IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: 
              Przetarg nieograniczony
              
              
              IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
              
                Nie
                
                  
                  Informacja na temat wadium
                  
                  W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
            
              
              
              IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
              
                Nie
               
                  
                  Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
                  
                  
       
              
              
              
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów 
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              
              
                Nie
                
                
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów 
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                
                Nie
                 
                
                Informacje dodatkowe:
                
                
              
              
              
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              
              
                Nie
                
                
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                
                Nie
                 
                
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                
                Nie
                 
              
              
              
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              
              
              
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              
              
                Liczba wykonawców  
                
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  
                
                Maksymalna liczba wykonawców  
                
                Kryteria selekcji wykonawców:
                
                
              
              
              
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              
              
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                
                
                
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                
                
                  
                  Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
                  
                  
                
                Informacje dodatkowe:
                
                
                
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                
               
                
                  
                  Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
 dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
                  
                  
        
                
                Informacje dodatkowe:
                
                
                
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów 
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                
                
                
                 
                
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów 
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach 
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                
                
              
              
              IV.1.8) Aukcja elektroniczna 
              
              
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) 
              
              
              
                
                Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
                
                
     
              
              Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: 
              
              
              Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
              
              
               
              
              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione 
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich 
udostępnienia:
              
              
              
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              
              
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji 
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli 
licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              
              
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu 
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie 
połączeń:
              
              
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              
              
              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              
                
                
Czas trwania: 
                
                
                
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                
                
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                
                
              
              
              IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT 
              
              IV.2.1) Kryteria oceny ofert: 
              
              IV.2.2) Kryteria
              
              | Kryteria | Znaczenie | 
| Cena ofertowa brutto | 60,00 | 
| czas reakcji na sprawdzenie prawidłowości wskazań układu pomiarowo rozliczeniowego w miejscu instalacji | 40,00 | 
              
              IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
              
              
Tak
               
              
              IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne 
              
              IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
              
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              
              
              
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia 
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
               
              
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
               
              
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              
              
              
              Informacje dodatkowe
              
              
              
              
              IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
              
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              
              
              
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy 
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące 
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              
              
              
              Wstępny harmonogram postępowania:
              
              
              
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
               
              
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              
              
              
              
              Informacje dodatkowe:
              
              
              
              IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
              
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              
              
              
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby 
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny 
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              
              
                
              
              Informacje dodatkowe:
              
              
              
              IV.4) Licytacja elektroniczna  
              
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              
              
                
              
              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              
              
                
              
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
 w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń 
informatycznych:
              
              
                
              
              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              
              
                
              
              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              
                
                  Czas trwania: 
                  
                    
                
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                
              
           
                Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: 
                
                Data: 
 godzina: 
                
              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              
              
                
              
              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              
              
                
              
              
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
 do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo 
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              
              
                
              
              
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              
              
                
              
              
              Informacje dodatkowe:
              
              
                
              
              IV.5) ZMIANA UMOWY
              
              Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej 
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru 
wykonawcy:
              Tak
              
                
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                
                
§11
Wszelkie
 zmiany Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, z 
zastrzeżeniem sytuacji określonych w Umowie i Ogólnych warunkach umowy 
Wykonawcy. 
§12
1.	Zgodnie z art. 142 ust 5 ustawy Prawo zamówień publicznych w 
przypadku zmiany: 
1)	stawki podatku od towarów i usług, 
2)	wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości 
minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy o
 minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 
3)	zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu 
zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub 
zdrowotne,
4)	zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów 
kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o 
pracowniczych planach kapitałowych,
 - wysokość należnego wynagrodzenia Wykonawcy ulega odpowiedniej 
zmianie, jeżeli wskazane w pkt 1-4 zmiany będą miały wpływ na koszty 
wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 
2. Zmiany, o których mowa w ust. 1, mogą zostać wprowadzone jedynie w 
przypadku, jeżeli Strony Umowy (Zamawiający i Wykonawca) zgodnie uznają,
 że zaszły wskazane ust. 1 okoliczności. Zmiana wynagrodzenia może 
nastąpić jedynie po ustaleniu stanu faktycznego i prawnego oraz po 
zbadaniu dokumentów, które Wykonawca dostarczy w celu udowodnienia 
wpływu zmiany przepisów na wysokość należnego mu wynagrodzenia. 
Wynagrodzenie zostanie odpowiednio zwiększone/zmniejszone o kwotę 
odpowiadającą wzrostowi/obniżce udokumentowanych kosztów, o których mowa
 powyżej, od daty faktycznej zmiany kosztów wykonania zamówienia przez 
Wykonawcę.
3. Warunkiem wprowadzenia zmian zawartej umowy jest sporządzenie 
podpisanego przez Strony Protokołu zmiany umowy określającego przyczyny 
zmiany oraz potwierdzającego wystąpienie (odpowiednio) co najmniej 
jednej z okoliczności wymienionych w umowie. Protokół zmiany będzie 
załącznikiem do aneksu.
4. Zmiany umowy mogą być dokonane również w przypadku zaistnienia 
okoliczności wskazanych w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy Pzp.
              
              IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE 
              
              
              IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy): 
              
              
              
              Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
              
              
              
              IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 
              
              Data: 
2019-10-15, godzina: 
10:00,
              
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną 
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg 
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              
              
Nie
            
              
              Wskazać powody:
              
              
              
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              
>
              
POLSKI
              
              IV.6.3) Termin związania ofertą: 
              
                do: 
             
                okres w dniach: 
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
             
              
              
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o 
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z 
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z 
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
 Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie 
całości lub części zamówienia:
              Nie
              
              
              IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o 
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na 
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał 
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały 
mu przyznane
              Nie
               
              
              IV.6.6) Informacje dodatkowe:
              
              IV.6.6) 
Informacje dodatkowe:
1. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez Wykonawcę. 
Zamawiający wymaga, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami 
reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji 
działalności gospodarczej. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa 
na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi obejmować 
uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo musi zostać złożone 
wraz z ofertą w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. Do 
pełnomocnictwa należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba 
udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawcy
 w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności 
przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego).
2.	Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie:
i.	2.1 Wymagane oświadczenia wskazane w pkt 8.3. powinny być złożone 
przez każdego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o zamówienie. 
Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w 
postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z 
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak
 podstaw wykluczenia. 
ii.	2.2 Wykonawcy składający ofertę wspólną zobowiązani są do 
ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo 
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oraz do zawarcia 
umowy w sprawie zamówienia. Dokument (lub dokumenty) zawierający 
ustanowienie pełnomocnika musi zawierać w szczególności: wskazanie 
postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców 
ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wskazanie 
ustanowionego pełnomocnika i zakres jego umocowania. Dokument (lub 
dokumenty) zawierający ustanowienie pełnomocnika musi być podpisany w 
imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie 
zamówienia, przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli, 
wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. Ustanowienie
 przedmiotowego  pełnomocnika może zostać zawarte w umowie o 
współdziałaniu złożonej wraz z ofertą. Dokument (lub dokumenty) 
zawierający ustanowienie pełnomocnika musi zostać złożony wraz z ofertą w
 formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
iii.	Do dokumentu (lub dokumentów) zawierającego ustanowienie 
pełnomocnika należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba 
udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania 
Wykonawców w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w 
szczególności przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego).
iv.	2.3 Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą 
wyłącznie z pełnomocnikiem.
2.4 Wypełniając formularz oferty, jak również inne dokumenty, powołując 
się na Wykonawcę, w miejscu np. nazwa i adres Wykonawcy, należy wpisać 
dane dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie 
zamówienia, a nie pełnomocnika tych Wykonawców. 
3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu 
wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz 
spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków 
udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w 
oświadczeniach, o których mowa w pkt 8.3. SIWZ (oświadczenie Wykonawcy  o
 spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie Wykonawcy,
 że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 i 
ust. 5 pkt 1, 2 i 4  ustawy Pzp).
4. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej 
informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp przekazuje 
Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do 
tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy
 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca powinien przedstawić, 
pod rygorem wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, dowody, 
że powiązania z innym wykonawcą nie prowadza do zakłócenia konkurencji w
 postępowaniu o udzielenie zamówienia. 
Wymagane oświadczenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym powinno być 
złożone przez każdego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o zamówienie.
5. Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania, o ile zajdą wobec tego
 Wykonawcy okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 oraz ust. 5
 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp.
 
6. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń  lub dokumentów 
potwierdzających okoliczności, o których mowa w pkt 9.1. SIWZ 
(Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona,
 do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych 
na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, które potwierdzają 
okoliczności spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku 
podstaw do wykluczenia), jeżeli:
1. Wykonawca wskaże dostępność oświadczeń lub dokumentów, o których mowa
 w pkt 9.1. w formie elektronicznej pod określonymi adresami 
internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, w szczególności
 rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o 
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne 
(t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 570, z późn. zm.). W takim przypadku 
Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez 
Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 
Dotyczy to w szczególności informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu
 Rejestru Przedsiębiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy
 z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (t.j. Dz. U. z 
2018 r., poz. 986 z późn. zm.) oraz wydruków z Centralnej Ewidencji i 
Informacji o Działalności Gospodarczej zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy z
 dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
 Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz.U. z 2018 r. 
poz. 647 z późn. zm.),
2. Wykonawca wskaże oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w pkt 
9.1., które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności 
oświadczenia lub dokumenty przechowywane przez Zamawiającego zgodnie z 
art. 97 ust. 1 ustawy Pzp. W takim przypadku Zamawiający w celu 
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku 
podstaw wykluczenia, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o
 ile są one aktualne. 
7. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
 Rzeczypospolitej Polskiej,   zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 
7. -  składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym 
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające 
odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
 
7.1. Dokumenty, o których mowa w pkt. 7., powinny być wystawione nie 
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7.2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy,
 nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7. zastępuje się je 
dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze 
wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub 
oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed 
notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem 
samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę 
lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 
Zapisy pkt 7.1. stosuje się.
8. Przedmiot umowy w zakresie kompleksowej dostawy energii cieplnej 
zostanie wykonany osobiście przez Wykonawcę.