Kampania „10 metrów”, z którą wystartowaliśmy na początku czerwca, skierowana była do kierowców i miała na celu zwrócenie uwagi na zagrożenie wynikające z nielegalnego parkowania samochodów w rejonie przejść. Takie zachowania to poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszych uczestników ruchu, dlatego jako ZDM sukcesywnie wprowadzamy rozwiązania na drogach, mające poprawić bezpieczeństwo pieszych. Oprócz przebudowy infrastruktury chcemy też budować świadomość społeczną i działać na wyobraźnię kierowców. Kampania społeczna „10 metrów” to kolejny element działań w tym zakresie.
Spot Zarządu Dróg Miejskich promujący kampanię “10 metrów – zachowaj (się)” był w czerwcu jednym z pięciu najchętniej oglądanych przez polskich internautów spotów reklamowych w serwisie YouTube. Nasze spoty obejrzało łącznie blisko 23 mln osób, co oznacza, że dotarliśmy z przekazem do ponad połowy Polaków.
W czerwcowej odsłonie rankingu YouTube Ads Leaderboard zajęliśmy czwarte miejsce w Polsce, zaraz za jedną ze znanych firm kosmetycznych. Miesięczne zestawienia YouTube Ads Leaderboard, również w polskiej edycji, jest przygotowywane m.in. na podstawie zaangażowania widowni i liczby wyświetleń. Dotyczy spotów, które były częścią kampanii reklamowych w serwisie YouTube. Rekordowym dniem pod względem oglądalności spotu na serwisie YouTube był 15 czerwca, tego dnia spot obejrzało ponad 105 tys. osób. Łącznie dwa spoty na samym kanale YouTube obejrzano 530 tys. razy. Zdecydowanie większą popularnością w serwisie cieszył się pierwszy film, który obejrzeliście ponad 372 tys. razy. Cieszy nas również procent wypowiedzi pozytywnych 90,25 proc. o kampanii, względem negatywnych, 9,75 proc.
Oprócz już wdrażanych zmian w organizacji ruchu, które mają poprawić bezpieczeństwo, chcemy budować świadomość społeczną, że za przepisami przemawiają konkretne i ważne powody. Kierowcy samochodów, zastawiając przejścia, nie dają szansy innym na dostrzeżenie pieszego wchodzącego na jezdnię. A wiele tych osób nawet nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa, jakie powodują.
W Warszawie w ciągu 5 lat na przejściach dla pieszych zginęło 250 osób, w tym 30 dzieci. Kampania “10 metrów” miała pokazać, że każdy, kto parkuje zbyt blisko przejścia może być współodpowiedzialny za tragiczny wypadek.
Dziękujemy wszystkim, którzy pomagali nam w przygotowaniu kampanii, dziękujemy m.in. Dyrekcji Szkoły Podstawowej im. Gustawa Morcinka, Dyrekcji Przedszkola nr 33, Mieszkańcom ul. Pięknej, Dyrekcji Pałacu Młodzieży, Straży Miejskiej, Miejskim Zakładom Autobusowym, a także Wszystkim, których nie wymieniliśmy, a przyczynili się do realizacji tego przedsięwzięcia.