To program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie szkół podstawowych. Projekt prowadzony jest przez Zarząd Dróg Miejskich we współpracy z Biurem Polityki Mobilności i Transportu oraz urzędami dzielnic. Celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie szkół podstawowych oraz wspieranie aktywnej mobilności najmłodszych.
Program „Droga na szóstkę” służy poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie szkół podstawowych. Projekt prowadzony jest przez Zarząd Dróg Miejskich we współpracy z Biurem Polityki Mobilności i Transportu oraz urzędami dzielnic. Celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie szkół podstawowych oraz wspieranie aktywnej mobilności najmłodszych.
W 2020 roku przeprowadziliśmy audyty bezpieczeństwa ruchu drogowego, audyty funkcjonalne, przeprowadziliśmy ankiety wśród uczniów i rodziców a także wprowadziliśmy i pierwsze realizacje. Rekomendacje z audytów będą podlegały projektowaniu i wdrażaniu w 2021 i 2022 roku.
Program Droga na szóstkę składa się z trzech podstawowych elementów, realizowanych w trybie rocznym:
- Zgłoszenia i wybór szkół podstawowych do programu;
- Audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego i funkcjonalności przestrzeni w rejonie szkół oraz ankiety dla uczniów i nauczycieli. Audyt zakończy się rekomendacjami dot. infrastruktury wokół szkoły jak i na jej terenie;
- Prace projektowe i wykonawcze, w tym szczególnie: przebudowa ulic, budowa sygnalizacji świetlnej, zmiany organizacji ruchu.
Zgłoszenia do edycji 2020 przyjmowaliśmy do końca maja 2020. Placówki zainteresowane udziałem w 2021 roku prosimy o przesłanie zgłoszenia za pomocą załączonego formularza.
W I edycji programu zostało wybranych 6 szkół, dla których został przeprowadzony kompleksowy audyt oceniający bezpieczeństwo ruchu drogowego i funkcjonalność przestrzeni wokół szkoły, jak i na jej terenie. Szkoły zostały wybrane na podstawie analizy obecnego stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, tj. na podstawie istniejących danych i analiz przeprowadzonych dotychczas przez Zarząd Dróg Miejskich, na podstawie bazy danych wypadków i na podstawie przekazanych materiałów przez szkoły, zgłaszające się do udziału.