Zarząd Dróg Miejskich opiniuje i uzgadnia sprawy m.in. z zakresu organizacji ruchu, sygnalizacji świetnej, oświetlenia ulicznego. Szczegółowy tryb uzyskania opinii lub uzgodnienia, wraz z wykazem wymaganych dokumentów, dostępny jest w karcie usług odpowiedniej dla danego zakresu sprawy (do pobrania na dole strony).
Wśród opiniowanych spraw znajdują się te z zakresu:
- projektów organizacji ruchu
- budowy, przebudowy, inwentaryzacji oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej
- projektu organizacji ruchu w zakresie sygnalizacji i elementów MSI
- dostępu do drogi publicznej
- zmiany zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogi w zakresie włączenia do drogi
- usytuowania obiektu przy zewnętrznej krawędzi jezdni
- odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych
- zgłoszenia zmian w organizacji ruchu
- projektu czasowej organizacji ruchu
- projektu decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Wszystkie projekty opiniowane są przez tzw. Radę Techniczną.
Szczegółowe informacje można także uzyskać pod numerami telefonów:
Wydział Strategii i Rozwoju:
- Zespół ds. opiniowania: 22 55 89 267 / 414/ 417 / 421 / 426
- Organizacja ruchu: 22 55-89-313 / 213
Wydziału Sygnalizacji: 22 55 89 115
Wydziału Oświetlenia: 22 55 89 430