Kampanie społeczne

Zarząd Dróg Miejskich to także kampanie społeczne, którymi chcemy zwrócić uwagę na ważne społecznie tematy. Priorytetowo traktujemy bezpieczeństwo ruchu drogowego. Najnowsza kampania skierowana jest do kierowców – „10 metrów – zachowaj (się)”, która ma na celu zwrócenie uwagi na zagrożenie wynikające z nielegalnego parkowania samochodów w rejonie przejść. Takie parkowanie to poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszego uczestnika ruchu. Od kilku lat prowadzimy działania mające na celu poprawę sytuacji pieszych na stołecznych drogach.

Ważną kampanią prowadzoną przez Zarząd Dróg Miejskich jest „Rowerowy Maj”. Celem Kampanii jest promocja zdrowego trybu życia i zrównoważonej mobilności wśród uczniów szkół podstawowych i przedszkolaków, a także rodziców i nauczycieli. W Warszawie organizowana jest od 2016 roku.

CZYTAJ WIĘCEJ
A Ty, jaką masz wymówkę?

10 metrów zachowaj (się)

Nielegalne parkowanie samochodów w rejonie przejść to poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszego uczestnika ruchu. W Warszawie w ciągu 5 lat na przejściach dla pieszych zginęło 250 osób, w tym 30 dzieci. Kampania "10 metrów" ma pokazać, że każdy, kto parkuje zbyt blisko przejścia może być współodpowiedzialny za tragiczny wypadek.
CZYTAJ WIĘCEJ
Rowerowy Maj

Rowerowy Maj

Zachęcamy warszawskie dzieci - uczniów i przedszkolaków do codziennej aktywności i uczymy od małego zrównoważonej mobilności. Rowerowy Maj to największa kampania tego typu w Polsce, ZDM prowadzi ją od 2016 roku.
CZYTAJ WIĘCEJ
„Kontroluj się” – podsumowujemy kampanię społeczną

"KONTROLUJ SIĘ"

Uderzenie w twarz, potrącenie przez samochód, ciężkie pobicie, wyzwiska i obelgi – kontrolerzy Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego każdego dnia spotykają się z agresją ze strony kierowców. Tylko za to, że wykonują swoją pracę. Celem kampanii „Kontroluj się” było zwrócenie uwagi na to, jak trudna jest praca kontrolerów SPPN.
CZYTAJ WIĘCEJ
Europejska Rywalizacja Rowerowa

Europejska Rywalizacja Rowerowa

W 2017 roku po raz ostatni odbyła się Europejska Rywalizacja Rowerowa. Warszawa startowała w niej czterokrotnie zajmując wysokie pozycje wśród europejskich miast.
CZYTAJ WIĘCEJ
ŻYCZLIWOŚĆ NA DRODZE – PODSUMOWANIE KAMPANII

ŻYCZLIWOŚĆ NA DRODZE

W kwietniu 2016 roku na platformie crowdsourcingowej Otwarta Warszawa uruchomiliśmy kampanię „Życzliwość na drodze”. Akcja miała na celu propagowanie dobrych manier oraz zwiększenie świadomości społecznej w zakresie bezpieczeństwa na drodze.
Powered by Projectic.pl