Kampanie społeczne

Zarząd Dróg Miejskich to także kampanie społeczne, którymi chcemy zwrócić uwagę na ważne społecznie tematy. Wśród nich najnowsza, skierowana do kierowców kampania „10 metrów – zachowaj (się)”, która ma na celu zwrócenie uwagi na zagrożenie wynikające z nielegalnego parkowania samochodów w rejonie przejść. Takie parkowanie to poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszego uczestnika ruchu. Od kilku lat prowadzimy działania mające na celu poprawę sytuacji pieszych na stołecznych drogach. Kampania społeczna „10 metrów” to kolejny zaplanowany element działań w tym zakresie.

Rowerowy Maj po raz trzeci

Zakończyliśmy już trzecią edycję kampanii Rowerowy Maj, podczas której uczniowie szkół podstawowych codzienne dojeżdżali do szkoły w sposób aktywny – przesiedli się na rowery, rolki i hulajnogi. Pogoda sprzyjała, a dobre nawyki pozostały – wielu uczniów i rodziców kontynuuje aktywne dojazdy. 9 czerwca odbył się piknik podsumowujący. Prezentujemy podsumowanie akcji.

„Kontroluj się”

Uderzenie w twarz, potrącenie przez samochód, ciężkie pobicie, wyzwiska i obelgi – kontrolerzy Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego każdego dnia spotykają się z agresją ze strony kierowców. Tylko za to, że wykonują swoją pracę. Celem kampanii „Kontroluj się” było zwrócenie uwagi na to, jak trudna jest praca kontrolerów SPPN.

Z mieszkańcami

W 2017 roku w Europejskiej Rywalizacji Rowerowej wzięło udział ponad 1,5 tys. warszawskich rowerzystów. Przez cały maj przejechali oni ponad 320 tys. kilometrów, dzięki którym Warszawa zajęła 4. miejsce wśród kilkudziesięciu uczestniczących w akcji miast. Do współtworzenia kampanii edukacyjnych zapraszamy również mieszkańców. W kwietniu 2016 roku na platformie crowdsourcingowej Otwarta Warszawa uruchomiliśmy kampanię „Życzliwość na drodze”. Akcja ma na celu propagowanie dobrych manier oraz zwiększenie świadomości społecznej w zakresie bezpieczeństwa na drodze.

CZYTAJ WIĘCEJ
A Ty, jaką masz wymówkę?

A Ty, jaką masz wymówkę?

Nielegalne parkowanie samochodów w rejonie przejść to poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszego uczestnika ruchu. - Przepisy prawa są jednoznaczne i zakazują parkowania oraz postoju w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia dla pieszych. Niestety część …
CZYTAJ WIĘCEJ
Rowerowy Maj – podsumowanie

Rowerowy Maj – podsumowanie

W kampanii wzięło udział: 111 szkół, z których aktywnych było 44 tysiące uczniów. W sumie, przez cały Maj dzieciaki podróżowały aktywnie aż 1 040 234 razy! W kampanii, jak to w szkole, rozliczana jest frekwencja. Frekwencja rowerowa to …
CZYTAJ WIĘCEJ
„Kontroluj się” – podsumowujemy kampanię społeczną

„Kontroluj się” – podsumowujemy kampanię społeczną

Uderzenie w twarz, potrącenie przez samochód, ciężkie pobicie, wyzwiska i obelgi – kontrolerzy Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego każdego dnia spotykają się z agresją ze strony kierowców. Tylko za to, że wykonują swoją pracę. Celem kampanii …
CZYTAJ WIĘCEJ
Europejska Rywalizacja Rowerowa

Europejska Rywalizacja Rowerowa

Warszawscy rowerzyści okrążyli ziemię ponad 8 razy! Podsumowanie ECC2017 Śniadania rowerowe, spotkania na wyższych uczelniach, kampania informacyjna w komunikacji miejskiej i mediach a co najważniejsze – tysiące rowerzystów na Warszawskich drogach dla rowerów. Europejska Rywalizacja Rowerowa …
CZYTAJ WIĘCEJ
ŻYCZLIWOŚĆ NA DRODZE – PODSUMOWANIE KAMPANII

ŻYCZLIWOŚĆ NA DRODZE – PODSUMOWANIE KAMPANII

W kwietniu 2016 roku na platformie crowdsourcingowej Otwarta Warszawa uruchomiliśmy kampanię „Życzliwość na drodze”. Akcja ma na celu propagowanie dobrych manier oraz zwiększenie świadomości społecznej w zakresie bezpieczeństwa na drodze.   Warszawiacy mogli zgłaszać swoje propozycje rozwiązań …
Powered by Projectic.pl