ŻYCZLIWOŚĆ NA DRODZE – PODSUMOWANIE KAMPANII

ŻYCZLIWOŚĆ NA DRODZE – PODSUMOWANIE KAMPANII

W kwietniu 2016 roku na platformie crowdsourcingowej Otwarta Warszawa uruchomiliśmy kampanię „Życzliwość na drodze”. Akcja ma na celu propagowanie dobrych manier oraz zwiększenie świadomości społecznej w zakresie bezpieczeństwa na drodze.

 

Warszawiacy mogli zgłaszać swoje propozycje rozwiązań sporów drogowych  poprzez udzielenie odpowiedzi na platformie http://otwartawarszawa.pl/ lub przez wypełnienie papierowej ankiety. Ankiety wraz z tzw. „pudełkami pomysłów” były dostępne w 50 warszawskich lokalizacjach (urzędach dzielnic, domach kultury, szkołach, kawiarniach).

Efektem projektu Życzliwość na drodze jest Warszawski poradnik dobrych manier na drodze. Mieszkańcy stolicy, na platformie otwartawarszawa.pl dzielili się pomysłami na poprawę warunków i kultury jazdy oraz zgłaszali niebezpieczne miejsca na warszawskich ulicach. W sumie warszawiacy zgłosili ponad 250 pomysłów na poprawę bezpieczeństwa na drogach.

Co więcej, w ramach akcji „Życzliwość na drodze” Miasto Stołeczne Warszawa i Otwarta Warszawa zaprosili do współpracy wspierający rozwój miasta i mieszkańców Dom Innowacji Społecznych „Marzyciele i Rzemieślnicy”. Wspólnie powstał Inkubator Pomysłów – nowa formuła, w której warszawiacy mogą zaangażować się w opracowywanie rozwiązań dla miasta.

Działanie Inkubatora były kontynuacją prac nad pomysłami zgłaszanymi przez mieszkańców. Dotychczas pomysły zgłaszane na tej platformie trafiały do władz miasta często w formie luźnych pomysłów i idei, które nie były jeszcze gotowe do wdrożenia. Tym razem zaprosiliśmy chętnych mieszkańców do dalszej pracy nad pomysłami. Inkubator stanowił świetną okazję dla mieszkańców do zdobycia cennych doświadczeń i kompetencji w obszarze projektowania metodą design thinking, a także dawał satysfakcję z realnego wpływu na realizowane przez miasto projekty. Najciekawsze projekty wypracowane przez mieszkańców w czasie Inkubatora zostały zrealizowane.

Zrealizowane projekty w ramach inkubatora:

Kampania ma uwrażliwić rowerzystów na to, by prawidłowo sygnalizowali manewry podczas jazdy. Dotyczy to zarówno ruchu po jezdni, jak i poruszania się wraz z innymi rowerzystami po drogach dla rowerów.

Kampania ma uświadomić, że rowerzysta jest równoprawnym użytkownikiem drogi i może się po niej poruszać, a zachowanie bezpiecznej odległości poprawia bezpieczeństwo nie tylko rowerzysty, ale również kierowcy.

Inkubator Mieszkańców zrealizowali: Marzyciele i Rzemieślnicy. Dom Innowacji Społecznych i Engage Warsaw. Partnerem Inkubatora Pomysłów było Miasto Stołeczne Warszawa oraz Zarząd Dróg Miejskich.

Powered by Projectic.pl