Osią kampanii był film oparty na prawdziwych relacjach kontrolerów. Choć pracowników ZDM zastąpili aktorzy, te sytuacje wydarzyły się naprawdę. Film wzbudził duże zainteresowanie i spotkał się z pozytywnym odbiorem. Informacje o kampanii pojawiły się w największych stacjach telewizyjnych i radiowych, gazetach i portalach internetowych łącznie aż 200 razy.
Film przedstawiający sytuację kontrolerów w serwisie YouTube został wyświetlony ponad 72 tys. razy. Aż 318 tys. razy obejrzano go na naszym profilu na Facebooku. Wzbudził on gorącą dyskusję – wśród kilkuset komentarzy trafiały się nie tylko głosy poparcia, ale również komentarze wulgarne, pełne obelg i nienawiści. Pokazuje to, że szacunek do drugiego człowieka dla wielu osób jest obcy – zarówno w internecie, jak i w bezpośrednim kontakcie z kontrolerem.
Codzienna praca
Dziś kontrole w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego prowadzi 47 kontrolerów, w tym 13 kobiet. Pomimo, że wykonują zawód „podwyższonego ryzyka”, nie przysługuje im żadna dodatkowa ochrona prawna. Jednym z elementów kampanii był apel o przyznanie kontrolerom statusu funkcjonariusza publicznego. Zwróciliśmy się w tej sprawie do Ministerstwa Infrastruktury. Wówczas agresja wobec nich mogłaby być surowiej i skuteczniej karana.
Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego obejmuje dziś ok. 30 tys. miejsc parkingowych w centrum miasta. Celem strefy jest zwiększenie rotacji miejsc parkingowych, tak aby łatwiej było zaparkować osobom które muszą skorzystać z parkingu w centrum. Stawki opłat wynoszą (zgodnie z limitem ustalonym ustawowo) od 3 do 4,2 zł za godzinę. W przypadku braku opłaty nakłada się karę w wysokości 50 zł.