Ponad 52 tys. zgłoszeń Mieszkańców przez cztery lata trafiło do Zarządu Dróg Miejskich, za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115. Najczęściej zgłaszaliście awarie oświetlenia, sygnalizacji świetlnej czy wykruszenia na jezdniach.
Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 wystartowało 4 listopada 2013 roku. Zarząd Dróg Miejskich jako jedna z kilku jednostek miejskich od początku uczestniczył w tym projekcie. Większość zgłoszeń, które trafiają do ZDM dotyczy awarii czy interwencji. Dotyczą oświetlenia (31% zgłoszeń), wykruszeń na jezdniach (17,5%), sygnalizacji świetlnej (14%), uszkodzeń lub braku urządzeń z organizacji ruchu (10%), korzystania z Veturilo (5%).
Jednak coraz częściej pojawiają się propozycje, które zmieniają miasto. Składacie wnioski nie tylko o słupki blokujące parkowanie, ale również o zagospodarowanie przedeptów, zmianę geometrii jezdni, wyznaczenie przejść dla pieszych.
To kilka zmian, które zamierzamy wprowadzić dzięki zgłoszeniom z 19115 (pisownia oryginalna):
- W imieniu mieszkańcow ullic Jałowcowa, Iglasta oraz Szafirowa bardzo prosze o zorganizowanie przejścia dla pieszych u zbiegu ulic Przewodowej oraz Jałowcowej (zaznaczylem na mapie). Ulica Przewodowa jest dosyć ruchliwą ulicą na której kierowcy jeżdzą dosyć szybko, a w tym miejscu przechodzi przez ulicę sporo osob szczególnie rano ( do pracy, szkoły na zakupy ) i wieczorem wracając do domu. Najbliższe przejścia dla pieszych są przy ulicy Nadarzyńskiej oraz przy ul Patriotów a to dosyć daleko aby dotrzeć szybko na stację skm, przystanek lub zwyczajnie do sklepów mieszczących sie przy ul Patriotów
- Kierowcy autokarów składają wniosek o postawienie znaku zakazu parkowania dla samochodów osobowych na parkingu dla autokarów znajdującym się pod mostem Śląsko – Dąbrowskim.
- Skrecajac z raszynskiej w wawelska przy pomniku lotnika na “rondzie” szerokość dwóch lewych pasów jest niewystarczająca i auta wyjeżdżają na sąsiednie pasy przez co jest niebezpiecznie. Jest miejsce by to zrobić zmniejszając nieco kwiaty pod pomnikiem.
Październik był rekordowym miesiącem pod względem liczby zgłoszeń. 3137 trafiło do ZDM, a od początku 2017 roku 17 583 (dla porównania w całym 2016 roku – 15 275 zgłoszeń). Od 4 listopada 2013 roku do ZDM wpłynęło 52 045 zgłoszeń.
Zgłoszenia najlepiej kierować za pośrednictwem aplikacji 19115, dostępnej na smartfony lub pod numerem telefonu 19115 (opłata standardowa wg stawki operatora), za pośrednictwem portalu warszawa19115.pl, adresu mailowego kontakt@um.warszawa.pl lub czatu warszawa19115.pl/web/portal/chat.
Pod koniec października br. Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 zostało docenione i ocenione, przez niemiecką redakcję czasopisma CRN, jako „jeden z pięciu najbardziej nowatorskich europejskich projektów w zakresie cyfrowej transformacji“.