A Ty, jaką masz wymówkę? - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

11-06-2018

A Ty, jaką masz wymówkę?

"Gdzie mam zaparkować, jak wszystko zajęte", "Tu wszyscy tak parkują", "Mnie stać na to, żeby sobie tu stać", "Ja tylko na chwilę" – to tylko wybrane wymówki, które mogliśmy usłyszeć podczas realizacji spotu w ramach kampanii społecznej "10 metrów" Zarządu Dróg Miejskich.

Nielegalne parkowanie samochodów w rejonie przejść to poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszego uczestnika ruchu.

– Przepisy prawa są jednoznaczne i zakazują parkowania oraz postoju w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia dla pieszych. Niestety część kierowców ich nie respektuje, stwarzając tym samym zagrożenie i pośrednio przyczyniając się do potrąceń pieszych. Chcemy uzmysłowić kierowcom, że bardzo często tych 10 metrów dzieli życie od śmierci – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Już trzy lata temu Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął działania mające na celu poprawę sytuacji pieszych na stołecznych drogach.

– To właśnie wtedy rozpoczęliśmy audyt wszystkich naziemnych przejść bez sygnalizacji na terenie Warszawy. A po zakończeniu analizy tych blisko 2000 miejsc nasunął się wniosek, że głównym zagrożeniem dla bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu jest ograniczona widoczność. A przyczyną nagminne parkowanie samochodów w rejonie przejść dla pieszych – dodaje Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Zarząd Dróg Miejskich sukcesywnie wdraża zalecenia audytorów, wprowadzając zmiany w organizacji ruchu na kolejnych przejściach i poprawiając bezpieczeństwo w rejonie „zebr”.

Kampania społeczna „10 metrów” to kolejny zaplanowany element działań w tym zakresie. Skierowana jest do kierowców i ma na celu zwrócić uwagę na zagrożenie wynikające z nielegalnego parkowania samochodów w rejonie przejść.

– Oprócz już wdrażanych zmian w organizacji ruchu, chcemy budować świadomość społeczną, że za tymi przepisami przemawiają konkretne i ważne powody. Kierowcy samochodów, zastawiając przejścia, nie dają szansy innym na dostrzeżenie pieszego wchodzącego na jezdnię. A wiele tych osób nawet nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa, jakie powodują – informuje Michał Domaradzki, zastępca dyrektora Biura Polityki Mobilności i Transportu.

W Warszawie w ciągu 5 lat na przejściach dla pieszych zginęło 250 osób, w tym 30 dzieci. Kampania „10 metrów” ma pokazać, że każdy, kto parkuje zbyt blisko przejścia może być współodpowiedzialny za tragiczny wypadek.

Pd inauguracji kampanii minęło już wiele miesięcy, podczas których kontynuujemy nasze działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Wciąż trwa audyt przejść dla pieszych, tylko w 2019 roku doświetliliśmy blisko 400 przejść dla pieszych, budujemy azyle, a na kilkunastu ulicach wprowadziliśmy elementy uspokojenia ruchu. To właśnie te systemowe działania pozwalają nam ograniczyć kolejny rok z rzędu liczbę ofiar śmiertelnych na warszawskich ulicach, choć 32 osoby zabite na warszawskich ulicach to liczba rekordowo niska, a odsetek osób zabitych jest trzykrotnie niższy od średniej krajowej, dwukrotnie niższy od średniej europejskiej, to przed nami wciąż wiele wyzwań, miejsc do przebudowy, ale też rozmów, debat, dyskusji w celu zmian świadomości mieszkańców oraz zmian legislacyjnych wprowadzających nowe możliwości i narzędzia w walce z piratami drogowymi.

PIERWSZY SPOT PROMUJĄCY KAMPANIĘ

DRUGI SPOT PROMUJĄCY KAMPANIĘ

Powered by Projectic.pl