Inwestycja objęła odcinek od Wału Miedzeszyńskiego do ul. Grenadierów (po stronie północnej) i ul. Poligonowej (po stronie południowej). Na całym odcinku wybudowaliśmy wygodne, asfaltowe drogi dla rowerów. Umożliwiają one sprawny i wygodny dojazd z Grochowa i Gocławia w kierunku centrum, zaś w przyszłym roku – przez projektowaną kładkę pod mostem Łazienkowskim – także z lewobrzeżną Warszawą.
Trasy rowerowe to jednak nie wszystko. Remont przeszły wysłużone chodniki po obu stronach ulicy – łącznie ponad 5 km długości. Stare klawiszujące płyty zastąpiliśmy nowymi. Chodniki są oddzielone od dróg dla rowerów kamienną opaską lub pasem zieleni – dzięki czemu uda się uniknąć konfliktów. Piesi zyskali też nowe przejście dla pieszych przez ul. Paryską (dotąd musieli chodzić dookoła), zaś na skrzyżowaniu z ul. Bajońską i Wąchocką przejścia dla pieszych zostały wyniesione do poziomu chodnika, co poprawi komfort i bezpieczeństwo.
Nową jakość odczują pasażerowie komunikacji miejskiej. Generalny remont przeszło 8 przystanków autobusowych. Wyremontowaliśmy perony i zlikwidowaliśmy bariery architektoniczne – przystanki są szersze, a niewygodne schody na Przyczółku Grochowskim zastąpiły łagodnie nachylone rampy. Równocześnie Zarząd Transportu Miejskiego wymienił wiaty przystankowe.
Zadbaliśmy też to zieleń. W ramach budowy posadziliśmy 254 nowe drzewa, w tym szpaler na długim odcinku wzdłuż ogródków działkowych oraz na Saskiej Kępie wzdłuż ekranów akustycznych Trasy „Ł”. To rekompensata za wycinkę 37 drzew, w większości starych i chorujących topól. Wzdłuż całej trasy pojawiło się także ponad 7 tysięcy krzewów i 340 sadzonek pnączy.
Prace na zlecenie ZDM wykonała firma Skanska.