Asfaltujemy południową jezdnię Kondratowicza - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

27-09-2022

Asfaltujemy południową jezdnię Kondratowicza

Rozpoczęło się asfaltowanie południowej jezdni ul. Kondratowicza pomiędzy ulicami Łabiszyńską i Chodecką. Równolegle pracujemy nad budową chodników i drogi dla rowerów. Ustawianie są też nowe latarnie. W najbliższym czasie nowa droga zyska przejezdność dla ruchu lokalnego.

Budowa kolejnego odcinka metra na Targówku dobiegła końca. Stacje  Zacisze, Kondratowicza i Bródno już niedługo przyjmą pierwszych pasażerów. Równocześnie trwa przebudowa na powierzchni. Dotychczas na odcinku od ul. Łabiszyńskiej do stacji metra „Bródno” wykonaliśmy obie jezdnie. Na odcinku od ul. Łabiszyńskiej do wentylatorni wybudowaliśmy jezdnię południową wraz z zatokami postojowymi. Na odcinku od ul. Chodeckiej do wjazdu do szpitala Bródnowskiego zamontowaliśmy krawężniki na jezdni południowej, a na odcinku od wjazdu do szpitala do stacji „Kondratowicza” ułożyliśmy już asfalt.

Kolejny etap

Przebudowa ul. Kondratowicza wkracza w kolejny, ważny etap. Zakład Remontów i Konserwacji Dróg właśnie rozpoczął asfaltowanie południowej jezdni pomiędzy ulicami Łabiszyńską i Chodecką. Chcemy aby w ciągu kilku dni droga zyskała przejezdność dla ruchu lokalnego.

Jednocześnie na tym odcinku trwają intensywne prace związane z budową nowych chodników i drogi dla rowerów. Wzdłuż parku ustawiane są też latarnie.

Wspomniana wcześniej przejezdność na nowej drodze, powinna zostać zapewniona na samym początku października, czyli już w przyszłym tygodniu.

Kompleksowa przebudowa

Bardzo zależy nam, aby mieszkańcy mogli komfortowo dojechać transportem publicznym do nowych stacji metra. Właśnie dlatego harmonogram prac układany był w ten sposób, aby wraz z otwarciem metra, ul. Kondratowicza była częściowo przejezdna.

Należy jednak pamiętać, że prowadzone na ul. Kondratowicza prace nie ograniczają się wyłącznie do wymiany nawierzchni jezdni. To w praktyce budowa tej rozległej ulicy w zupełnie nowej odsłonie. Nowe będą chodniki, oświetlenie (282 latarnie LED) i zieleń (ok. 500 drzew zasadzonych przez ZDM i ok. 200 zasadzonych przez Metro uzupełni ok. 300, które rosną tam obecnie). Zamontowane zostaną też sygnalizacje świetlne w pięciu lokalizacjach: na skrzyżowaniach z ul. Łabiszyńską i ul. Chodecką, na wjeździe pod Mazowiecki Szpital Bródnowski, a także na dwóch przejściach dla pieszych.

Zakres prac jest więc bardzo szeroki, dlatego przeprowadzamy je etapami.

Pracujemy też na Chodeckiej

Równolegle przebudowywana jest pobliska ulica Chodecka. Tocząca się obecnie inwestycja obejmuje odcinek ul. Chodeckiej od skrzyżowania z ul. Kondratowicza do wysokości ul. Wyszogrodzkiej. Wcześniej wymieniliśmy tu nawierzchnię jezdni, a obecnie prowadzimy ostatnie prace związane z remontem chodników i drogi dla rowerów. Wszystkie prace powinny zakończyć się już w październiku.

Osobno planowana jest jeszcze wymiana opraw oświetleniowych na energooszczędne LED w ramach programu SAVA.

To wciąż jeszcze nie koniec. W przyszłości chcemy przystąpić do przebudowy dalszego odcinka, której głównym elementem będzie wykonanie stałego ronda u zbiegu z ulicą Matki Teresy z Kalkuty. Estetyczna konstrukcja wykonana z dobrej jakości materiałów zastąpi tymczasowe rondo wykonane jako element objazdów na czas budowy II linii metra.

 

Powered by Projectic.pl