Odnowa ul. W. Sławka trwa od początku lipca. Punktem wyjściowym jest remont całkowicie wyeksploatowanej i w wielu miejscach pozapadanej nawierzchni. Do jej zniszczenia przyczynił się sposób asfaltowania tej ulicy jeszcze w PRL-u – asfalt został ułożony bezpośrednio na trylince.
Czas na warstwę ścieralną
Dlatego wykonawca, firma Balzola, po sfrezowaniu starej nawierzchni przystąpił do rozbierania ulokowanych pod spodem sześciokątnych płyt betonowych. Kolejnym krokiem miało być wykonanie od nowa podbudowy zasadniczej drogi i warstwy podbudowy asfaltowej. Jednak po ściągnięciu trylinki okazało się, że znajdująca się pod nimi warstwa konstrukcji drogi jest w bardzo złym stanie i również ją trzeba było na nowo przygotować. Konieczne stało się więc zrobienie jezdni praktycznie od zera. To znacznie zwiększyło zakres prac i jednocześnie wydłużyło czas ich trwania.
W efekcie asfaltowanie rozpoczęło się kilka dni temu. Balzola masę położyła już na całej długości remontowanego odcinka – na razie warstwę wiążącą asfaltu. Niebawem zacznie układać warstwę ścieralną i przystąpi do malowania oznakowania poziomego.
Niemal w całości wymieniony jest już chodnik – po stronie zachodniej od ul. B. Wapowskiego do Bohaterów Warszawy i od wjazdu pod sklep spożywczy do ul. Dzieci Warszawy, czyli w miejscach, gdzie nie został wyremontowany podczas prac jesienią 2018 r. Tylko gdzieniegdzie przy obrzeżach brakuje ostatnich fragmentów płyt betonowych. Piesi z chodnika już mogą korzystać, a niebawem kierowcy będą mogli poruszać się po jezdni. Planujemy, aby ulica stała się przejezdna najpóźniej po weekendzie 8-9 października.
Zmiany na przejściach
Wykonawca nadal będzie prowadził prace na parkingu nieopodal północno-zachodniego narożnika ulic W. Sławka i B. Wapowskiego. Plac postojowy zostanie uporządkowany – do czasu remontu ulicy kierowcy dojeżdżali tam do samego chodnika, czasami „zabierając” miejsce przechodniom. Po zakończeniu robót uniemożliwi to utworzony pas zieleni.
Zmiany objęły też przejścia dla pieszych, z których będzie można korzystać po otwarciu ruchu na jezdni. Jedna zebra, znajdująca się na wysokości Szkoły Podstawowej nr 4 im. W. Broniewskiego, została przesunięta nieco w stronę południową. Dzięki temu pasy omijają dwie studzienki kanalizacyjne, które do niedawna się w nie „wcinały”. Wszystkie przejścia na remontowanym fragmencie wyposażyliśmy w estetyczne azyle z kostki. Tym samym poprawiliśmy bezpieczeństwo najmniej chronionych uczestników ruchu, jakimi są piesi.
Wykonawca na ul. W. Sławka będzie pracował do końca października.