Będzie bezpieczniej na Kłobuckiej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

09-08-2022

Będzie bezpieczniej na Kłobuckiej

Rozpoczęła się budowa ciągu pieszo-rowerowego na ul. Kłobuckiej. Efektem zmian będzie również wyposażenie w azyl przejścia dla pieszych. Z kolei przy zebrze przy rondzie powstanie przejazd rowerowy.

Powstaje ciąg pieszo-rowerowy przy ulicy Kłobuckiej.

Ursynowska ul. Kłobucka przebiega przez Wyczółki. To tereny, na których od kilku lat powstają kolejne budynki mieszkalne. Codziennie korzystają z niej zwłaszcza mieszkańcy nowych osiedli. Niebawem zyskają lepszy dojazd. Rozpoczęły się bowiem prace, których efektem będzie poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników. Inwestycję realizuje i finansuje deweloper prowadzący w pobliżu inwestycję komercyjną (spółka GF Ramba). Taki obowiązek nakłada na niego ustawa o drogach publicznych.

Powstanie azyl na niebezpiecznym przejściu

Na odcinku między rondem F. Stamma a wjazdem pod m.in. budynek Kłobucka 18 trwa budowa ciągu pieszo-rowerowego. Ciąg powstaje po wschodniej stronie ulicy, obok murowanego ogrodzenia toru wyścigów konnych Służewiec. Dotychczas był tam bardzo wąski chodnik. Teraz piesi i rowerzyści będą mieli do dyspozycji szeroką na minimum 3 m przestrzeń. Kierowcom na jezdni nadal pozostanie po jednym pasie w każdym kierunku. 

Ok. 90 m przed rondem, na zakręcie za przejściem dla pieszych, ciąg pieszo-rowerowy przekształci się w drogę dla rowerów. Droga zostanie dociągnięta do ronda, gdzie przy przejściu dla pieszych zakończy się przejazdem rowerowym. Zostanie tak przygotowana do podpięcia do niej w przyszłości nowej infrastruktury rowerowej.

Ważnym elementem zmian będzie budowa azylu na przejściu dla pieszych przez ul. Kłobucką. Chodzi o zebrę na wysokości budynku Kłobucka 18. W trakcie audytu nieosygnalizowanych przejść dla pieszych otrzymała notę 0 w sześciopunktowej skali od 0 do 5. Audytorzy zwrócili uwagę na przekrój ulicy, składający się w tym miejscu z 3 pasów, w tym lewoskrętu. „Istnieje ryzyko, że jeden kierowca zatrzyma się, aby ustąpić pierwszeństwa pieszemu, a drugi tego nie zrobi uznając, że ten obok oczekuje na zjazd w lewo” – stwierdzili audytorzy. I zarekomendowali budowę sygnalizacji świetlnej. Jednak ze względu na to, że świateł nie stosuje się w pobliżu rond, by nie zakłócały płynności ruchu, bezpieczeństwo poprawi właśnie azyl.

 

Szykują się kolejne usprawnienia

Na ul. Kłobuckiej zmian będzie więcej. Wprowadzą je także inni deweloperzy, którzy po sąsiedzku budują lub będą budować obiekty mieszkalne z częściami handlowo-usługowymi. W ostatnich miesiącach umowy podpisaliśmy ze spółkami OAK P2 i RD Investment (przebudowa ulicy na odcinku od Potoku Służewieckiego do ul. H. Koprowskiego), HI Kłobucka i HI Projekt (remont chodnika na fragmencie między budynkami Kłobucka 21B i Kłobucka 23) oraz NP 10 (przebudowa ulicy od ul. H. Koprowskiego do ul. Złoty Potok – m.in. wymiana nawierzchni jezdni, budowa i remont chodnika, budowa drogi dla rowerów). Realizacja tych inwestycji zależy od harmonogramu prac deweloperów i jest przewidziana w latach 2023-25.

Powered by Projectic.pl