Południowa i północna strona ul. Powązkowskiej intensywnie się urbanizuje. Wzdłuż tej arterii powstały nowe osiedla mieszkaniowe, których partery często zajmują lokale usługowe. Taki rozwój urbanistyczny zwiększa potrzebę bezpiecznego przekraczania ulicy przez pieszych. Obecnie najbliższe przejścia dla pieszych znajdują się w znacznej odległości, co zmusza mieszkańców do nadkładania drogi lub niebezpiecznego przekraczania jezdni w niedozwolonych miejscach. Chcemy to zmienić, budując nową zebrę między ul. Rydygiera a ul. Krasińskiego.
Zadanie obejmuje przygotowanie kompleksowej dokumentacji projektowej, która pozwoli na realizację przejścia dla pieszych wraz z sygnalizacją świetlną. W ramach projektu uwzględnione zostaną także rozwiązania dla rowerzystów – planujemy przejazd rowerowy prowadzący na drogę wewnętrzną po drugiej stronie ulicy. Nowe przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną z akomodacją, czyli dopasowującą się do realnego ruchu. Zgodnie z naszymi standardami, pojawią się też detektory ruchu i kasety przyciskowe dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Cała infrastruktura zostanie zintegrowana z naszym systemem zarządzania ruchem.
W przetargu wpłynęły trzy oferty, wszystkie mieszczące się w założonym budżecie. Teraz przeanalizujemy oferty, które otrzymaliśmy. Następnie wybierzemy projektanta, który od dnia podpisania umowy będzie miał 8 miesięcy na opracowanie projektu.
Gdzie jeszcze? Sprawdź mapę przejść
Jako Zarząd Dróg Miejskich każdego roku wyznaczamy nowe przejścia dla pieszych – zarówno w ramach naszych inwestycji, jak i przy współpracy z innymi podmiotami. To nie tylko kwestia komfortu. Przede wszystkim inwestujemy w bezpieczeństwo i jakość życia mieszkańców. Przejścia w odpowiednich miejscach ograniczają ryzyko wypadków, skracają drogę do szkoły, sklepu czy przystanku.
Na mapie zebraliśmy najważniejsze lokalizacje nowych przejść dla pieszych, wyznaczanych od 2014 roku. Zawiera ona również przejścia będące w trakcie realizacji oraz planowane na kolejne lata. Lokalizacje zaznaczono orientacyjnie – mapa nie stanowi pełnego wykazu wszystkich inwestycji, których liczba jest większa. Plany mogą również ulegać zmianom. Mapę prezentujemy poniżej: