Belwederska po przebudowie - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

30-12-2015

Belwederska po przebudowie

Zakończyła się przebudowa ul. Belwederskiej. Zmodernizowaliśmy sygnalizację świetlną na trzech skrzyżowaniach, wyremontowaliśmy chodnik i drogę rowerową, wprowadziliśmy też kilka ważnych zmian w organizacji ruchu.

Przebudowa sygnalizacji dotyczyła skrzyżowań ul. Belwederskiej z Dolną/Chełmską, Nabielaka i Spacerową/Gagarina. Światła w tym miejscu były jednymi z najstarszych w Warszawie. Wyeksploatowane sygnalizatory, sterowniki i kable zostały wymienione na nowe.

W ramach prac wprowadzonych zostało szereg korekt w organizacji ruchu. Dobudowany został dodatkowy pas do skrętu w lewo z Belwederskiej w Spacerową (dotąd często tworzyły się tu korki), a wylot ul. Spacerowej w kierunku centrum został zawężony do dwóch pasów (tyle, ile na całej ulicy). Zawęziliśmy także wlot ul. Chełmskiej (z trzech do dwóch pasów), co pozwoliło wydłużyć obciążony pas do lewoskrętu w kierunku Wilanowa.

Na skrzyżowaniu z ul. Dolną jezdnia ul. Sobieskiego w stronę Wilanowa została zwężona do trzech pasów ruchu (czwarty pas był tu nieużywany). Dzięki temu piesi zyskali więcej miejsca na oczekiwanie przed przejściem przez ulicę. Na jezdni w kierunku centrum wydłużony został buspas – od Chełmskiej do Nabielaka.

Na wszystkich skrzyżowaniach powstał komplet przejazdów dla rowerów, zbudowano łączniki pozwalające na wjazd/zjazd rowerem na jezdnię ul. Spacerowej, Gagarina i Chełmskiej. Jednocześnie wyremontowana została istniejąca droga dla rowerów sprzed ponad 10 lat – niewygodną kostkę zastąpił asfalt, poprawione zostały również np. promienie skrętów i szerokość trasy.

Remont przeszedł również chodnik wzdłuż całej ulicy, po jej zachodniej stronie. Starą kostkę betonową zastąpiły eleganckie płyty. Chodnik od drogi dla rowerów oddziela opaska z kostki kamiennej. Wzdłuż chodnika posadziliśmy kilkanaście nowych drzew i kilkaset krzewów.

Wykonawcą przebudowy sygnalizacji była firma Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe „Podkowa”, zaś remont drogi dla rowerów i chodnika przeprowadziła firma Mabau Polska sp. z o. o. Łączny koszt wszystkich prac to nieco ponad 3 mln zł.

Powered by Projectic.pl