Zapraszamy na drugie wydarzenie plenerowe poświęcone bezpieczeństwu pieszych na stołecznych drogach w ramach kampanii „Czerwone-Stój, Zielone-Idź. To takie proste!”. Prowadzącym będzie Mateusz Hładki.
Atrakcje
Razem z partnerami kampanii przygotowaliśmy wiele atrakcji. Zarząd Dróg Miejskich przygotował dwie sceny imitujące sygnalizator S-5, gdzie uczniowie Technikum Samochodowego z Jana Pawła II będą odgrywać postaci ludka czerwonego i zielonego. Przygotowaliśmy również pokaz dachowania i zderzenia – każdy uczestnik będzie mógł poczuć na własnej skórze, jak to jest być w aucie do góry nogami. Przygotowaliśmy również pokaz aktywnej nauki pierwszej pomocy przedlekarskiej – każdy uczestnik otrzyma kartę życia. Wspólnie z Wydziałem Ruchu Drogowego przygotowaliśmy konkursy z nagrodami oraz miasteczko ruchu drogowego, gdzie będzie można zdobyć kartę rowerową. Razem z Policją przygotowaliśmy namiot filmów edukacyjnych dla dorosłych i dla dzieci.
Nasi partnerzy
Nasi partnerzy również zapewnili atrakcje na ten dzień: Polski Związek Motorowy wraz ze Strażą Pożarną przygotowali pokaz sprawności bojowej ratownictwa drogowego. Strażacy zaprezentują cięcie pojazdu zakupionego przez Związek (g. 15.00). Fundacja „MaBeerde” zaprosiła Dom Volvo, który zaprezentuje pierwszą seryjnie montowaną poduszkę chroniącą pieszych w czasie wypadku – Volvo v40. Fundacja „Jedź Bezpiecznie” będzie uczyć prawidłowego zapinania dzieci w foteliku oraz mocowania samego fotelika w samochodzie. Automobilklub Polski wraz z firmą AutoGuard dostarczyli gadżety promocyjne oraz namioty w razie niepogody.
Będzie również punkt gastronomiczny.
Wypadek
O 16.30, na żywo, będzie można zobaczyć pokaz kaskaderski wypadku drogowego z udziałem pieszego przy prędkości 50 km/h oraz pełny pokaz służb ratowniczych jak na miejscu prawdziwego wypadku.
Skąd pomysł?
Kiedy przed rokiem przeczytaliśmy statystyki dotyczące bezpieczeństwa pieszych zaczęliśmy się zastanawiać: jak to jest – liczba wypadków spada, a rośnie liczba zabitych? Wśród pieszych aż o 18 więcej niż w 2010 roku. Analizując przyczyny zauważyliśmy, że ponad połowa ofiar wśród pieszych (rannych i zabitych) przechodziła albo w niedozwolonym miejscu albo na czerwonym świetle. Zanotowaliśmy aż 5 wypadków najechania pieszego tyłem pojazdu (przeważnie pod domem).
Spoty
Wymyśliliśmy: proste hasło, krótki spot, jasne przesłanie, kilka znanych postaci – Maciej Szczęsny, Agnieszka Rylik, Julia Pitera, Katarzyna Piekarska, Mariusz Czerkawski, Robert Patyra, Jolanta Errol, Mateusz Hładki, Anna Samusionek, Piotr Zelt, Zygmunt Chajzer, Maciej Orłoś, Grażyna Wolszczak, Radosław Majdan, Dorota Zawadzka, Agnieszka Popielewicz oraz Wojewoda Mazowiecki. Powstało 10 spotów. Zaprosiliśmy partnerów – TVP Warszawa, Radio dla Ciebie, Wydział Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji, Komendę Miejska Państwowej Straży Pożarnej. Dołączyli do nas partnerzy społeczni Polski Związek Motorowy, Fundacja „Mabeerde”, w trakcie Automobilklub Polski oraz Fundacja „Jedź Bezpiecznie”.
Spoty można zobaczyć na kanale youtube.p/zdmwarszawa oraz w środkach komunikacji publicznej (głównie w metrze). Będą również emitowane na antenie TVP Warszawa od 1 do 7 września.
Dekada BRD
Kampania „Czerwone-Stój, Zielone-Idź. To takie proste!” jest prowadzona w ramach programu Organizacji Narodów Zjednoczonych „Dekada Działań na Rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2011-2020”. 10 dni po uruchomieniu kampanii Zarządu Dróg Miejskich napisał do nas Michael Bloomberg – Burmistrz Nowego Jorku, jeden z ambasadorów „Dekady”, gratulując podjętej inicjatywy. (Zobacz list)
Zobacz również:
http://www.zdm.waw.pl/aktualnosci/inauguracja-kampanii/
http://www.zdm.waw.pl/aktualnosci/plock-gospodarzem-debaty/
Linki:
www.youtube.pl/zdmwarszawa
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=50XfNPa9lqQ
http://www.youtube.com/watch?v=P-2TqWZ0Oew