Bezpieczna “obwodnica” Gocławia coraz bliżej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

03-09-2020

Bezpieczna “obwodnica” Gocławia coraz bliżej

Ogłosiliśmy przetarg na wdrożenie zapowiadanych w lipcu zmian w ciągu ulic Meissnera - Abrahama - Umińskiego na Gocławiu. Poprawione zostanie bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych, wyznaczona zostanie infrastruktura rowerowa i utworzone miejsca do parkowania dla aut.

Ulica Meissnera przed zmianami.

Tzw. “obwodnica” Gocławia przecięta jest ponad 20 przejściami dla pieszych. Są potrzebne i często wykorzystywane. Ciąg ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego okala bowiem gęsto zabudowany teren pełen osiedli mieszkaniowych. Ponadto w najbliższej okolicy jest aż 5 szkół podstawowych oraz liczne przedszkola, zarówno publiczne, jak i prywatne.

JEST PROBLEM

Kompleksowe profesjonalne badania stanowi jedną z głównych podstaw w działaniach ZDM na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Wszystkie te miejsca zostały przez nas wzięte “pod lupę” w ramach prowadzonego sukcesywnie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego przejść bez sygnalizacji świetlnej. Łącznie na 24 przejścia (ściśle ujmując 12 przejść podwójnych, czyli przez dwie jezdnie) aż 21 zostało ocenionych na 0 lub 1 w 5-punktowej skali. Łącznie na całej Pradze-Południe taki miejsc było 51. Oznacza to, że w ciągu “obwodnicy” znajduje się blisko połowa potencjalnie najniebezpieczniejszych przejść w dzielnicy.

JEST ROZWIĄZANIE

Obecnie przekrój w ciągu Meissnera – Abrahama – Umińskiego jest teoretycznie dwupasmowy, przy czym skrajny prawy pas jest niemal na całej długości wykorzystywany przez kierowców do parkowania. Taki stan rzeczy zostanie utrzymany, ale w uporządkowanej formie — pozwoli to na stworzenie wielu nowych miejsc parkingowych przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa w rejonie przejść dla pieszych bez sygnalizacji.

CZASAMI MNIEJ ZNACZY WIĘCEJ

Dysponujemy gotowym projektem zmiany organizacji ruchu na ulicach Meissnera i Umińskiego, które są objęte ogłoszonym właśnie przetargiem. Trwają jeszcze prace projektowe dla ulicy Abrahama. Cały ciąg ulic na Gocławiu zostanie zwężony z dwóch pasów do jednego. Wszędzie tam, gdzie to możliwe, na obecnym skrajnym prawym pasie zostaną wyznaczone równoległe miejsca postojowe. Przewidujemy, że na jezdni ulicy Umińskiego będzie 125 miejsc dla samochodów, na Abrahama 145, a na Meissnera 125. Na ostatniej z tych ulic przy okazji zmiany organizacji ruchu przeprowadzimy również wymianę zniszczonej nawierzchni jezdni.

Jednopasmowy układ będzie również w rejonie przejść dla pieszych, co powinno znacznie poprawić bezpieczeństwo. Nie będzie już bowiem fizycznej możliwości wyprzedzania na przejściach. Zmiany nie obejmą skrzyżowań ul. Meissnera z Fieldorfa i Bora-Komorowskiego, które są wyposażone w sygnalizację świetlną. Układ pasów w rejonie skrzyżowań pozostanie taki sam — z dodatkowymi pasami służącymi do skrętu.

Ostatnim elementem projektu jest wyznaczenie na obu jezdniach “obwodnicy” jednokierunkowych pasów rowerowych. Zarówno to, jak i stworzenie nowych miejsc parkingowych stanowi pomysł mieszkańców wybrany w jednej z edycji budżetu obywatelskiego. Projekty w tej sprawie zebrały łącznie 1594 głosy.

Oferty w przetargu można składać do 14 września. Jeśli uda się wybrać wykonawcę, prace powinny zakończyć się do połowy grudnia tego roku.

Projekt organizacji ruchu dla ul. Meissnera

BPMiT zatwierdzenie 80.20 Meissnera W1.r1

BPMiT zatwierdzenie 80.20 Meissnera.r2

PROJEKT ORGANIZACJI RUCHU DLA UL. Umińskiego

1_PDFsam_Umińskiego (Fieldorfa - Bora-Komorowskiego) - SOR (pasy rowerowe) 2_PDFsam_Umińskiego (Fieldorfa - Bora-Komorowskiego) - SOR (pasy rowerowe)

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl