19115 to szybki i skuteczny sposób na zgłaszanie awarii czy zmian w infrastrukturze drogowej. Tak zrobił jeden z mieszkańców, który za pośrednictwem aplikacji na smartfony 19115 przesłał do ZDM zgłoszenie:
Pragnąłbym zwrócić uwagę na niebezpieczny skręt z ruchliwej ulicy Krasińskiego w Toeplitza. Jest on regularnie zastawiany przez nieprawidłowo parkujące pojazdy.
– bez zachowania wymaganego odstępu od przejścia dla pieszych i skrzyżowania, zasłaniają osoby przechodzące przez pasy
– przejście dodatkowo oznakowane jest Agatką z uwagi na bliskość szkoły : gimnazjum, które od września przeistoczy się w szkołę podstawową (a więc będą tędy chodzić mniejsze dzieci, jeszcze słabiej widoczne dla kierowców)
– za słupkami ograniczającymi parkowanie na chodniku poza zatoką, gdzie wjechać można tylko po chodniku i po pasach.
Po zgłoszeniu Mieszkańca zmieniliśmy stałą organizację ruchu w tym rejonie. Ustawiliśmy słupki, które uniemożliwiają parkowanie w miejscach, gdzie było to nielegalne, zarówno po prawej, jak i lewej stronie wyjazdu z ul. Toeplitza w Krasińskiego. Dzięki temu piesi mogą swobodnie przejść po chodnikach, kierowcom poprawiła się widoczność, a tym samym bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego.
Co miesiąc do Zarządu Dróg Miejskich wpływa ponad 2,2 tys. zgłoszeń od Mieszkańców. Otrzymujemy informacje o uszkodzonym oświetleniu, sygnalizacji świetlnej, wykruszeniach w jezdni oraz propozycje zmian w organizacji ruchu.
Zgłoszenia można wysyłać:
- za pośrednictwem dostępnej na smartfony aplikacji 19115, do pobrania ze sklepów: Google Play, App Store, Windows Phone Store. za pośrednictwem portalu warszawa19115.pl
- adresu mailowego kontakt@um.warszawa.pl
- czatu warszawa19115.pl/web/portal/chat
- lub pod numerem telefonu 19115 (opłata standardowa wg stawki operatora)
Poniżej prezentujemy skrzyżowanie ulic Krasińskiego/Toeplitza przed i po wprowadzonych zmianach w organizacji ruchu.