Prace już się rozpoczęły. Zmiany obejmują odcinek między ul. ul. Dominikańską i Elsnera, w rejonie szkoły i przystanku NOSKOWSKIEGO. Kompleksowo zmieni się tu organizacja ruchu. To efekt licznych głosów mieszkańców, radnych oraz Inżyniera Ruchu, którzy wskazywali na zagrożenie bezpieczeństwa pieszych w tym rejonie. Podjęte do tej pory starania (m. in. budowa azyli dla pieszych, znaki ostrzegawcze na fluorescencyjnym tle) nie zdały egzaminu. Dochodziło do potrąceń pieszych, wypadek miał nawet „pan stopek”, który pomagał przeprowadzać je przez ulicę.
Dlatego konieczne były większe zmiany w tym rejonie. Przejście dla pieszych w pobliżu szkoły oprócz azylu zostanie wyposażone w sygnalizacją świetlną celem zapewnienia bezpieczeństwa pieszym. Dzięki zwężeniu pasów ruchu i powiększeniu azylu, udało się skrócić drogę przejścia przez jezdnię do minimum. Przejście zostało wyznaczone w miejscu o najlepszej widoczności (dotychczasowe dwa przejścia dla pieszych w starych lokalizacjach zostaną zastąpione jednym właśnie ze względu na poprawę wzajemnej widoczności). Zastosowanie sygnalizacji świetlnej przy zachowaniu obu przejść byłoby niemożliwe.
Na odcinku Dominikańska – Łukowa zawężamy szerokość istniejących pasów ruchu oraz odginamy tor jazdy, aby wymusić ograniczenie prędkości w rejonie przejścia i przystanków. Same przystanki znajdą się w nowych lokalizacjach. Dzięki temu uda się poprawić widoczność pieszy – pojazd. Zawężenie pasów ruchu pozwoli również wyznaczyć miejsca postojowe na jezdni na odcinku od ul. Dominikańskiej do drogi dojazdowej do szkoły podstawowej – ograniczy to parkowanie w miejscach niedozwolonych, stwarzające zagrożenie dla pieszych i utrudniające ruch autobusów.
Kierowcy autobusów i pasażerowie zyskają również inne udogodnienie. Na przystankach instalujemy zaokrąglone krawężniki peronowe typu „Kassel” (o wysokości 16 cm), ułatwiające podjazd autobusu bezpośrednio do krawędzi peronu. Takie krawężniki z powodzeniem funkcjonują na trambuspasie na trasie W-Z, teraz chcemy wprowadzić je jako standard dla wszystkich remontowanych przystanków. Instalujemy też specjalne oznaczenia dotykowe dla osób z dysfunkcjami wzroku – białe pasy prowadzące, żółte pasy ostrzegawcze oraz pole oczekiwania, prowadzące do drugich drzwi autobusu.