Azyle zostały wybudowane na przejściach przy skrzyżowaniu z Maltańską, Sardyńską i między ulicami Kaukaską i Batumi. Wysepka pozwala pieszemu pokonać jezdnię etapami, dając bezpieczną przestrzeń do zaczekania na możliwość przejścia na drugą stronę. Dodatkową zaletą azyli jest optyczne zwężanie jezdni, dzięki któremu kierowcy zwalniają.
Budowa azyli to tylko jeden z elementów poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, który wprowadzamy. W ubiegłym roku azyle wybudowaliśmy na kilkunastu ulicach – m.in. na Śródziemnomorskiej, Gwiaździstej, Szaserów, Solec, al. Lotnika, Zamienieckiej, Wileńskiej czy Łukowskiej. Wśród zmian są też m.in. wyniesione przejścia dla pieszych, zmiana geometrii skrzyżowań, doświetlanie „zebr” czy eliminowanie nielegalnego parkowania przy przejściu. Nowością, która sprawdziła się na naszych drogach są tzw. aktywne przejścia, które ostrzegają kierowców o zbliżaniu się pieszego do pasów.
Szczegóły zmian, które wprowadzamy, wraz z konkretnymi przykładami można znaleźć w przygotowanym przez nas raporcie rocznym. Zachęcamy do lektury.