Prace obejmowały modernizację sygnalizacji i przebudowę skrzyżowania. Było to konieczne ze względu na bardzo zły stan techniczny sygnalizacji świetlnej, a także liczne wypadki i kolizje wynikające z nieintuicyjnego kształtu skrzyżowania.
Dlatego w ramach prac wydzielone zostały pasy do skrętu w lewo w obu relacjach. Dla skrętu z kierunku południowego z ul. Żwirki i Wigury w ul. Banacha powstały dwa dedykowane pasy i osobna faza sygnalizacji. Poszerzony też został wlot w ul. Banacha – tu również wydzieliliśmy fazę do skrętu niekolidującą z fazą dla pieszych i rowerzystów na północnym ramieniu skrzyżowania.
Likwidacji uległa wysepka centralna na środku skrzyżowania, pojawiła się z kolei dodatkowa wyspa dla sygnalizatora. Remont objął również chodniki wokół skrzyżowania, zaś na wszystkich wlotach wyznaczone zostały przejazdy dla rowerów. Istniejący, bardzo popularny przejazd łączący drogę rowerową na Banacha z Polem Mokotowskim został poszerzony do 2,5 m.
W ramach prac zmodernizowaliśmy urządzenia sygnalizacji świetlnej. Została ona dostosowana do pracy akomodacyjnej. Na skrzyżowaniu zainstalowano latarnie sygnalizacyjne Futura LumiLED oraz układy detekcji, czyli pętle indukcyjne, wideodetekcję, automatyczną detekcja rowerzystów oraz pieszych, dodatkowe przyciski dla pieszych, a także elementy sygnalizacji akustycznej oraz monitoring pracy sygnalizacji.