Dotychczasowe rozwiązania na ul. Obozowej są wyjątkowo nieprzyjazne dla pieszych. Szerokość jednopasmowej jezdni skłania część kierowców do wyprzedzania, a przejścia dla pieszych nie mają azyli. W efekcie pieszy, aby przejść na drugą stronę ulicy, musi pokonać na raz obie jezdnie i torowisko tramwajowe. Niebezpieczne jest również rozwiązanie przystanków tramwajowych, które nie posiadają peronów przystankowych. Pasażerowie wsiadają i wysiadają z tramwaju prosto na jezdnię, a kierowcy nie zawsze ustępują im pierwszeństwa.
Bezpieczeństwo na drogach to nasz główny priorytet. Dlatego Zarząd Dróg Miejskich przygotował projekt doraźnej poprawy bezpieczeństwa na Obozowej. Obejmuje on wszystkie 5 zebr bez sygnalizacji świetlnej pomiędzy ul. Księcia Janusza a al. Prymasa Tysiąclecia: przy przystanku Dalibora (2 przejścia) i Magistracka (2 przejścia) oraz przy ul. Majakowskiego.
Prace rozpoczęły się w tym tygodniu. W pierwszym etapie wiążą się z wymianą krawężników i przygotowaniem miejsca pod zainstalowanie wysepek. Każde z przejść zyska bowiem dwie wysepki oddzielające jezdnię od torowiska. Dzięki temu pieszy będzie mógł pokonać przejście na raty, zaś samo przejście będzie krótsze (jezdnia w jego rejonie będzie miała 3,5 metra). Dodatkowo, ruch zostanie uspokojony progami zwalniającymi zainstalowanymi przed przystankami.
Przy okazji, poprawimy również bezpieczeństwo na przejściu przez ul. Ciołka u zbiegu z Obozową. Zamiast trzeciego pasa ruchu powstanie tam wyspa dzieląca ruch w obu kierunkach. Azyle powinny się pojawić na Obozowej do końca października.
Projekt organizacji ruchu
Składa się z dwóch stron. Przycisk do przewijania znajduje się w lewym dolnym rogu okna.
Obozowa SOR