W rejonie stacji PKP Ursus krzyżują się jednokierunkowe fragmenty ulic Spisaka i Sosnkowskiego oraz dwukierunkowa ulica Regulska. Ta ostatnia kończy tutaj swój bieg i stanowi jedynie dojazd do parkingu oraz pętli autobusowej i kilku domów.
Skrzyżowanie zwracało na siebie uwagę rozmiarami – jego powierzchnia przekraczała 600 metrów kwadratowych. Taki układ nie miał żadnego praktycznego uzasadnienia ze względu na zbieg niewielkich ulic o znaczeniu bardziej lokalnym. Był nieczytelny dla kierowców, co mogło prowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Piesi też nie czuli się komfortowo, bo brakowało tam przejść przez jezdnię.
Dlatego zaprojektowaliśmy w tym miejscu proste rondo, aby uporządkować ruch. Jego budowa ruszyła kilka dni temu. Zapoczątkowały ją prace brukarskie na rogu ulic Regulskiej i Spisaka oraz Spisaka i Sosnkowskiego. Rozebraliśmy tam stare chodniki i układamy nowe, a także przygotowujemy część jezdni do utworzenia na niej martwej strefy. W dalszej kolejności prowadzone będą roboty przy pozostałych narożnikach ulic Spisaka, Sosnkowskiego i Regulskiej, a także na samej tarczy skrzyżowania.
Projekt ronda został przygotowany w porozumieniu z Zarządem Transportu Miejskiego. Geometria nowego okrągłego skrzyżowania bierze pod uwagę konieczność zapewnienia pełnej przejezdności dla miejskich autobusów dojeżdżających do przystanków na pobliskiej pętli.
Przejścia dla pieszych, które powstaną, zostaną wytyczone przez ulice Spisaka i Sosnkowskiego. W ramach prac na obu tych ulicach zostanie również dopuszczony ruch rowerowy w obu kierunkach. To element pomysłu zgłoszonego w budżecie obywatelskim.
Nowe rondo powinno zostać wybudowane do końca roku.