Budujemy sygnalizację przy Białobrzeskiej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

10-10-2017

Budujemy sygnalizację przy Białobrzeskiej

Budujemy sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich z ul. Białobrzeską. Nowe światła poprawią bezpieczeństwo na jednym z najbardziej niebezpiecznych przejść dla pieszych w Warszawie. W ramach prac wzdłuż Al. Jerozolimskich posadzimy kilkadziesiąt drzew i 10 tysięcy krzewów. Wyremontujemy chodniki i przystanki autobusowe, powstanie również infrastruktura dla rowerów.

Budowa sygnalizacji na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich z ul. Białobrzeską.

Przejście przez Al. Jerozolimskie przy ul. Białobrzeskiej to jeden z „czarnych punktów” na mapie bezpieczeństwa drogowego. Piesi muszą tu przekraczać dwie jezdnie o 3 i 4 pasach ruchu. Bezpiecznie nie jest również tuż obok, na przejściu przez ul. Niemcewicza, gdzie piesi przechodzą przez 2 pasy ruchu za łukiem ruchliwej drogi. Obie lokalizacje były objęte ubiegłorocznym audytem bezpieczeństwa przejść dla pieszych i uzyskały bardzo niskie oceny (2 punkty w 5-punktowej skali). Główną rekomendacją audytorów był montaż sygnalizacji świetlnej. Właśnie takie zmiany wprowadzamy.

Nowe światła

Prace budowlane związane z budową sygnalizacji właśnie się rozpoczęły. Przed nami roboty brukarskie i prace związane z montażem okablowania. W następnej kolejności przy przejściu pojawią się maszty i sygnalizatory LED. Światła pojawią się zarówno na skrzyżowaniu z ul. Białobrzeską, jak i na przyległym przejściu dla pieszych na łuku ul. Niemcewicza.

Światła będą działać w pełnej akomodacji (zarówno dla pojazdów, jak i pieszych) oraz w koordynacji z sąsiednimi skrzyżowaniami. Zamontujemy detekcję pojazdów (pętle indukcyjne) i pieszych (detekcja automatyczna za pomocą kamer i kasety przyciskowe z sygnalizacją akustyczną oraz systemem naprowadzania dla osób niedowidzących). Skrzyżowanie zostanie wyposażone w monitoring wizyjny. Na obu skrzyżowaniach (a także na istniejącej sygnalizacji przy ul. Szczęśliwickiej) powstaną również przejazdy dla rowerów, które zapewnią ciągłość powstającej drogi dla rowerów.

Nie tylko sygnalizacja

Roboty są kompleksowe. To nie tylko sygnalizacja świetlna. Zmieni się też geometria skrzyżowania – lekko zwężona zostanie jezdnia, a po północnej stronie powstanie wygodny pas do parkowania. Aby poprawić komfort pieszych, przejście przez Aleje Jerozolimskie zostanie skrócone i lekko przesunięte w stronę wschodnią. Powstaną nowe chodniki, wyremontowane zostaną przystanki autobusowe. Te prace też już widać. Zdjęliśmy stare płyty chodnikowe na części chodnika i na przystanku autobusowym. W ich miejsce pojawi się nowa nawierzchnia.

W ramach prac zadbamy również o przestrzeń publiczną. Wzdłuż ulicy pojawią się nowe nasadzenia. Posadzimy 73 drzewa i blisko 10 tysięcy krzewów. Pojawią się one m. in. pomiędzy chodnikiem i drogą dla rowerów, podkreślając oddzielenie ruchu rowerowego od pieszego.

Prace wykonuje firma Delta. Wartość inwestycji to 4 248 406,26 zł. Roboty potrwają do grudnia tego roku.

Powered by Projectic.pl