Buspasy powstały na 600-metrowym odcinku ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Wyznaczyliśmy je po obu stronach drogi między skrzyżowaniami z ulicami Szczęśliwicką i z Grójecką. Nie przeszkodziła nam w tym pogoda – mimo zapowiadanych deszczy w weekend było wystarczająco sucho, aby wykonać malowanie poziome.
Bez trzech lewoskrętów
Buspasy już od poniedziałku pozwalają autobusom na sprawniejsze pokonanie ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Dzięki temu pasażerowie o kilka minut wcześniej mogą dotrzeć do celu swojej podróży. Szybszy przejazd jedną z ważniejszych ulic Ochoty ułatwia im także docieranie do ewentualnych przesiadek. Z buspasów korzystać mogą też karetki, pojazdy miejskiego transportu osób z niepełnosprawnościami, motocykle i taksówki.
W trakcie wyznaczania buspasów zlikwidowaliśmy trzy lewoskręty. Z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nie można skręcać w lewo w ulicę Białobrzeską jadąc w obu kierunkach, a także w lewo w ul. Szczęśliwicką, podróżując od strony ul. Grójeckiej. Lewoskręt w Szczęśliwicką zachowaliśmy tylko dla kierujących się od Alej Jerozolimskich. Celem było zachowanie płynności ruchu – gdyby trzy nieobowiązujące już lewoskręty zostały zachowane, wydłużyłby się czas skrętu w lewo i do jazdy na wprost z lewego pasa. Skręcający w lewo blokowaliby bowiem jadących prosto, w efekcie straciliby na tym wszyscy uczestnicy ruchu.
Ponad 68 km buspasów
Dzięki wprowadzonym zmianom na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., w Warszawie jest już ponad 68 km wydzielonych pasów dla komunikacji miejskiej. To jednak nie wszystko, bo niektóre ulice dostępne są wyłącznie lub przede wszystkim dla autobusów. Takich odcinków jest ponad 2,5 km. Ponadto autobusy na niektórych fragmentach swoje pasy dzielą z tramwajami – poruszają się wspólnym torowiskiem tramwajowo-autobusowym. Tak jest w al. Solidarności oraz na ul. 11 Listopada.