Weekendowe frezowania trwają zwykle 54 godziny. W tym czasie frezujemy starą nawierzchnię i układamy nowy, równy asfalt. Trwałość takiego remontu to – w zależności od stanu drogi – od kilku do 10 lat. Przygotowując remonty staramy się dobrać taką technologię robót, aby tę trwałość maksymalnie zwiększyć. Pomóc ma w tym ekspertyza Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Dzięki niej technologia tegorocznych frezowań pozwala na wydłużenie trwałości remontu do 10 lat.
Dwie ulice
Nie wszystkie ulice są jednak w odpowiednim stanie, by weekendowe frezowanie było możliwe. Tak jest w przypadku dwóch ulic na Bielanach. Ekspertyza wykazała, na niektórych odcinkach ul. Perzyńskiego i al. Zjednoczenia istniejąca podbudowa jezdni jest zbyt słaba i zniszczona, aby można było efektywnie wykonać weekendową wymianę nawierzchni. Konieczne jest zatem wcześniejsze wzmocnienie podbudowy drogi.
Dlatego właśnie ogłosiliśmy przetarg na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego na przebudowę (wzmocnienie nawierzchni jezdni i remont chodników) ul. Perzyńskiego na odcinku ul. Broniewskiego – ul. Żeromskiego, oraz al. Zjednoczenia na odcinku ul. Żeromskiego – ul. Marymoncka. W ramach zadania wykonawca będzie musiał zbadać podłoże gruntowe i na tej podstawie zaprojektować odpowiednie wzmocnienie nawierzchni jezdni. Konstrukcja zostanie zaprojektowana na co najmniej 20-letni okres eksploatacji. Projekt dotyczący ul. Perzyńskiego powstanie w ciągu 15 tygodni, a al. Zjednoczenia w ciągu 20 tygodni (nie później jednak niż do 20 grudnia). Dzięki temu możliwe będzie przeprowadzenie remontu w przyszłym roku. Prace polegające na odcinkowym wzmocnieniu podbudowy będą się prawdopodobnie wiązały z dłuższym zamknięciem ulicy. Po ich zakończeniu wyremontujemy nawierzchnię wspomnianych ulic w trybie weekendowego frezowania.
Przy okazji, planujemy również wyremontować chodniki i dostosować je do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przetarg obejmuje też opracowanie projektu drogi rowerowej wzdłuż al. Zjednoczenia (odcinek Kasprowicza – Żeromskiego). Będzie to przedłużenie istniejącej trasy rowerowej na tej ulicy.