Flota serwisowa Nextbike – operatora warszawskiego roweru miejskiego – została wyposażona w siedem elektrycznych rowerów i skuterów dostawczych, zaprojektowanych do obsługi serwisu rowerów w mieście. Nie trzeba teraz transportować rowerów Veturilo do magazynu na naprawę, wszystko odbywa się szybciej. Ponadto nowe pojazdy elektryczne są zaprojektowane tak, aby z większą zręcznością poruszać się po ulicach miasta, dzięki czemu mogą szybko dotrzeć do rowerów wymagających konserwacji.
Cieszę się z inicjatywy naszego partnera. Takie rozwiązania pokazują drogę do miasta przyszłości, w którym e-mobilność będzie odgrywała coraz większą rolę. Wiemy już, że w „mieście piętnastominutowym” czyli na krótkich dystansach łatwiej poruszać się rowerem niż samochodem. Także e-rowerem w wersji cargo – zauważa wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski.
Po długotrwałych analizach zrozumieliśmy, że możemy przeprowadzić około 75-80 proc. działań serwisowych bezpośrednio na ulicach. To jest zmiana paradygmatu – nie przewozimy powietrza, efektywnie obsługujemy rowery tam, gdzie to potrzebne – mówi Tomasz Wojtkiewicz, CEO Nextbike Polska. – Już w zeszłym sezonie serwis mobilny odpowiadał za blisko 30 tysięcy napraw. Dzięki nowym pojazdom serwisowym będzie ich jeszcze więcej.
Przez ostatnie dwa tygodnie nowe rowery i skutery elektryczne były testowane na ulicach Warszawy, przyciągając uwagę i uznanie mieszkańców.