Efekty takich działań mówią same za siebie. W styczniu przeprowadziliśmy 1582 kontrole, podczas których sprawdziliśmy 869 reklam. W wyniku naszych działań z pasa drogi zniknęło 195 nielegalnych obiektów, w tym 109 reklam (9 nośników umieszczonych na przyczepach samochodowych oraz 12 reklam na samochodach).
Wszczęto łącznie 147 postępowań administracyjnych zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych nośników (83 dotyczyły reklam) oraz wydano 81 decyzji administracyjnych nakładających kary.
Informacje od mieszkańców
Kontrole, które prowadzą nasi pracownicy są bardzo często wynikiem wcześniejszych zgłoszeń mieszkańców. Jak można to zrobić? Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem jest Miejskie Centrum Kontaktu 19115, za pośrednictwem aplikacji, strony internetowej lub telefonicznie.
Usunięte nośniki reklamowe trafiają do magazynu ZDM, gdzie czekają na właściciela. Kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.
W całym 2016 roku przeprowadziliśmy łącznie 8322 kontrole. Skontrolowaliśmy 5221 reklam, z których 1452 zostały usunięte (w tym 112 reklam na przyczepach samochodowych i 75 na samochodach). Dodatkowo, dzięki naszym działaniom udało się spowodować usunięcie 666 innych obiektów w pasie drogowym. Wszczęto łącznie 603 postępowania administracyjne oraz wydano 745 decyzji nakładających kary administracyjne. Łączna wysokość naliczonych kar to 2 606 477 zł.