Zbudować to jedno. Trzeba jeszcze utrzymać. W przypadku obiektów inżynierskich jest to kluczowe. Dlatego po zakończeniu poprzedniej zawarliśmy nowe umowy na utrzymanie podlegających nam obiektów. W podzielonym na dwie części przetargu wybraliśmy firmę Intop, która złożyła oferty na łączną kwotę niecałych 72 mln zł.
72 mln zł to niemała kwota. Jednak i liczba podlegających nam obiektów również jest niemała. To łącznie kilkaset mostów, kładek, wiaduktów, estakad, tuneli, przejść podziemnych, bramownic, a także przepustów odwodnieniowych. Od ich dobrego stanu zależy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu i nie ma tu miejsca na oszczędności. Należy także wziąć pod uwagę długość obowiązywania umowy – 33 miesiące.
Utrzymujemy, remontujemy, budujemy
Pod hasłem „utrzymanie” kryje się wiele różnorodnych prac. To między innymi naprawy elementów konstrukcyjnych – np. pomostów, podpór, przyczółków – elementów wyposażenia – np. bariery energochłonne, ekrany akustyczne, dylatacji – czy remonty jezdni, izolacji, przepustów. To również prace interwencyjne, np. zabezpieczanie obiektów w przypadku awarii. Poza standardowym utrzymaniem część obiektów wymaga dodatkowych prac. Takie prace na wybranych obiektach również zaplanowaliśmy w ramach podpisanych umów.
Nie samym utrzymaniem obiekty mostowe jednak żyją. Warto także pamiętać o pozostałych inwestycjach. Rozstrzygnęliśmy między innymi przetarg na remont ciągu pieszo-rowerowego na trasie i samym moście Siekierkowskim. Trwa też budowa nowej pochylni na Przyczółku Grochowskim. To nowe połączenie między ulicami Ostrobramską i Kinową znacznie ułatwi komunikację pieszą i rowerową w tym rejonie.