W marcu przeprowadziliśmy 1625 kontroli, podczas których sprawdziliśmy 1048 reklam. W wyniku naszych działań z pasa drogi zniknęły 282 nielegalne obiekty, w tym 193 reklamy (8 nośników umieszczonych na przyczepach samochodowych oraz 4 reklamy na samochodach).
Wszczęto łącznie 170 postępowań administracyjnych zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych nośników (108 dotyczyło reklam) oraz wydano 112 decyzji administracyjnych nakładających kary.
W kontakcie z mieszkańcami
Kontrole, które prowadzą nasi pracownicy są bardzo często wynikiem wcześniejszych zgłoszeń mieszkańców. Jak można to zrobić? Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem jest Miejskie Centrum Kontaktu 19115, za pośrednictwem aplikacji, strony internetowej lub telefonicznie.
Usunięte nośniki reklamowe trafiają do magazynu ZDM, gdzie czekają na właściciela. Kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.