Dla prac drogowych już wiosna. Wróciliśmy m.in. na „obwodnicę” Gocławia - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

16-03-2021

Dla prac drogowych już wiosna. Wróciliśmy m.in. na „obwodnicę” Gocławia

Po zimowej przerwie wykonawcy wznowili prace m.in. na tzw. obwodnicy Gocławia. Na ulicach Meissnera i Umińskiego kontynuują wprowadzanie zmian związanych z poprawą bezpieczeństwa i infrastruktury rowerowej, m.in. wyznaczając pasy rowerowe. A nie jest to jedyne miejsce w Warszawie, gdzie ruszyły roboty drogowe.

"Obwodnica" Gocławia, ul. Umińskiego.

Tzw. „obwodnicę” Gocławia tworzy ciąg ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego. Przecinają ją 24 przejścia dla pieszych, które pozwalają mieszkańcom na krótsze dojście do pobliskich sklepów czy punktów użyteczności publicznej. Wszystkie zebry zostały sprawdzone w ramach zakończonego w zeszłym roku audytu. Aż 21 przejść audytorzy ocenili na 0 lub 1, kwalifikując je do poprawy.

Postępy robót coraz bardziej widoczne

Wprowadzanie zmian ruszyło późną jesienią. Przed zimową przerwą wykonawcy na ulicach Meissnera i Umińskiego przeprowadzili część prac, m.in. rozpłytowując zbędny asfalt. Wiązało się to z przekształceniem prawych pasów obu jezdni w takie, które będą służyły do postoju. Przedtem, mimo dwupasmowego przekroju w ciągu Meissnera – Abrahama – Umińskiego, w zasadzie cały czas były zajęte przez zaparkowane samochody. Dlatego taki stan rzeczy postanowiliśmy utrzymać, ale w uporządkowanej formie. Dzięki temu powstaną nowe miejsca postojowe przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa w rejonie przejść dla pieszych bez sygnalizacji.

Prace ponownie toczą się od zeszłego tygodnia. Najpierw ekipa budowlana wróciła na ul. Umińskiego, gdzie wciąż skupia się na robotach na jezdni północnej. Przy wyjazdach z dróg osiedlowych bliżej ul. Fieldorfa „Nila” trwa skuwanie asfaltu pod wykonanie powierzchni wyłączonych z ruchu. Przy większości przejść dla pieszych położono już nowy chodnik i płyty z wypustkami, podobnie jak przy przystankach „Osiedle Wilga 01” i „Osiedle Wilga 02”. Widoczne są już część pasa rowerowego od ul. Bora-Komorowskiego oraz zawężenie jezdni przy wlotach ulic Znanieckiego i Rechniewskiego.

 

Postępy zauważalne są też na ul. Meissnera. Tam wykonawca wybudował wyspy przy wyjazdach z dróg osiedlowych (od strony ul. Bora-Komorowskiego) i wstawił nowe krawężniki przy pasie zieleni dzielącym jezdnie. Na północnej jezdni, między ulicami Fieldorfa „Nila” a Jantarowy Szlak, częściowo wyznaczył pas rowerowy. Wykonał również większość prac przy przejściach dla pieszych (nowe chodniki i płyty z wypustkami), ale przesunięcia wymagają pasy na wysokości wjazdu pod budynek Meissnera 9 – stanie się tak w ostatnim etapie, po uprzedniej wymianie zniszczonej nawierzchni ulicy. Roboty asfaltowe zostaną przeprowadzone dopiero po tym, jak ustabilizuje się pogoda i wzrośnie temperatura w ciągu doby.

 

Bez wyprzedzania na przejściach

Wszystkie zmiany powinny być gotowe w maju. Cały ciąg ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego zostanie zwężony z dwóch pasów do jednego. Przewidujemy, że na dotychczasowym skrajnym prawym pasie jezdni ul. Umińskiego będzie 125 miejsc dla samochodów, na Abrahama 145, a na Meissnera 125.

Jednopasmowy układ utrzymamy też w sąsiedztwie przejść dla pieszych. Dzięki temu nie będzie fizycznej możliwości wyprzedzania na przejściach. Zmiany nie obejmą skrzyżowań ul. Meissnera z ulicami Fieldorfa „Nila” i Bora-Komorowskiego, które wyposażone są w sygnalizację świetlną.  Układ pasów w rejonie skrzyżowań pozostanie taki sam – z dodatkowymi pasami służącymi do skrętu.

Projekt przewiduje także wyznaczenie na obu jezdniach „obwodnicy” jednokierunkowych pasów rowerowych. Zarówno to, jak i stworzenie nowych miejsc parkingowych stanowi pomysł mieszkańców wybrany w ramach budżetu obywatelskiego. Projekty w tej sprawie zebrały łącznie 1594 głosy.

Podobne zmiany czekają również ul. Abrahama. Gotowa jest już dokumentacja projektowa, niebawem powinniśmy ogłosić przetarg. Chcemy, by prace zakończyły się jeszcze w tym roku.

Dzieje się w innych miejscach

Ale Gocław to nie jedyna część miasta, w której wróciliśmy do pracy po zimie. Już pod koniec lutego ruszyła budowa drogi rowerowej na ul. Wrocławskiej. Nowa trasa dla rowerzystów powstaje tam na odcinku między ulicami Widawską a Powstańców Śląskich. Jednocześnie trwa remont chodnika po drugiej stronie ulicy, który zostanie odnowiony na fragmencie od budynku Wrocławska 23B do przejścia przy ul. Blatona. Całość dopełni utworzenie dwóch przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu Wrocławskiej z Powstańców Śląskich, które zostanie zrealizowane w ramach osobnej inwestycji.

Prace trwają także na tzw. placu pięciu rogów. Obecnie prowadzone są w obszarze na południe od linii ul. Chmielnej. Na ul. Szpitalnej na razie działać będą archeolodzy, którzy na mocy decyzji konserwatora zabytków wykonają badanie odkrytego po sfrezowaniu asfaltu bruku.

Niebawem powinna rozpocząć się budowa drogi dla rowerów po zachodniej stronie ul. Marszałkowskiej. Nowa trasa dla rowerzystów powstanie wzdłuż pl. Defilad i od zostanie włączona do istniejącej infrastruktury rowerowej na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Od południa połączy się z planowanym układem dróg i przejazdów rowerowych na rondzie Dmowskiego. W ramach tego projektu wyremontowany zostanie też chodnik, a na szerokiej jezdni wytyczone zostaną miejsca postojowe.

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl