Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa jest coraz bliżej ukończenia. Podczas tej ogromnej inwestycji tramwajarze przekopali – np. przy przebudowie sieci energetycznej – niemal całą ul. Jana III Sobieskiego. Miejsca te są dziś w znacznej mierze odnowione, a piesi i rowerzyści korzystają z przebudowanych chodników i dróg dla rowerów.
Tramwajarze wychodzą, drogowcy wchodzą
Ale co z fragmentami ulicy, gdzie nie prowadzono prac? Te często robiły za zaplecze budowy. Nie było więc możliwości, by zająć się nimi wcześniej. Skoordynowaliśmy się jednak z Tramwajami Warszawskimi. Jak tylko tramwajarze zaczęli zwalniać miejsce, ogłosiliśmy przetarg na przebudowę nietkniętych dotychczas chodników i dróg rowerowych. Dziś znamy już firmę, która się tym zajmie.
Przebudowę chodników i dróg dla rowerów na mniej więcej czterokilometrowym odcinku między ul. Dolną a al. Wilanowską przeprowadzi firma Efekt. Zdecydowaliśmy się na jej ofertę wynoszącą nieco ponad 6,5 mln zł. W kolejnym kroku podpiszemy umowę. Od tego momentu wykonawca będzie miał 3 miesiące na wykonanie zadania.
Po przebudowie zniknie stara kostka betonowa. Na chodnikach zastąpią ją betonowe płyty, a na drogach rowerowych asfalt. Rowerzyści będą mieli też więcej miejsca. Drogi dla nich będą szersze niż dotychczasowe 2 metry.
Koordynacja to podstawa
Przebudowa pozostałych fragmentów chodników i dróg dla rowerów wzdłuż ul. Jana III Sobieskiego to nie pierwsza taka koordynacja z innymi jednostkami. Podobnie było w przypadku ul. Kondratowicza. Tam również weszliśmy zaraz po zakończeniu prac nad budową metra i dokończyliśmy przebudowę. Tak też dzieje się na ul. Jana III Sobieskiego, gdzie piesi i rowerzyści będą mogli niedługo korzystać z odnowionej infrastruktury na całej długości ulicy.