W przetargu, który ogłosiliśmy pod koniec października, oczekujemy przygotowania dokumentacji projektowej dotyczącej kompleksowej przebudowy węzła przesiadkowego przy pl. Na Rozdrożu. Ofertę złożyło Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe MOSTY sp. z o.o. Budownictwo sp. komandytowa, które zaproponowało cenę 648 210 zł brutto. To firma, która zaprojektowała i wybudowała kładkę pieszo-rowerową pod mostem Łazienkowskim. Obecnie prowadzi prace przy budowie rampy, która połączy Aleje Ujazdowskiej z terenem przy fontannie (pl. Na Rozdrożu). Wśród kryteriów oceny ofert znalazło się też doświadczenie projektanta i przeszkolenie pracowników wykonawcy w zakresie dostępności architektonicznej. Dokumenty będą teraz analizowane. Wybrany projektant będzie miał ok. 11 miesięcy na przygotowanie i uzgodnienie dokumentacji. Prace w terenie zaplanowano na przełom 2018 i 2019 roku.
Coraz mniej barier
Likwidacja barier architektonicznych to jedno z priorytetowych działań władz Warszawy. Na poprawki w kilkudziesięciu miejscach w tym roku wydano 2,2 mln złotych. Bariery architektoniczne usuwane są również przy okazji realizacji większych projektów: dzięki przebudowie skrzyżowań powstały naziemne przejścia u zbiegu Alej Jerozolimskich i ul. E. Plater, na Czerniakowskiej przy Chełmskiej, na Jagiellońskiej przy Kotsisa czy na Powsińskiej przy Okrężnej i św. Bonifacego. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przygotowuje dokumentację (projekt oraz konieczne decyzje) budowy wind na most Józefa Poniatowskiego.
Zmiany na pl. Na Rozdrożu to pierwszy etap programu "Dostępna Łazienkowska", zakładającego poprawę dostępności wszystkich 11 węzłów przesiadkowych. Program powstał dzięki wspólnym staraniom władz Warszawy, Radnych miasta i dzielnicy Śródmieście, Ochota i Praga-Południe. Przebudowa placu będzie obejmować budowę wind na przystanki autobusowe na Trasie Łazienkowskiej oraz przebudowę schodów i samych przystanków. Perony zostaną poszerzone, wyposażone w więcej miejsc do siedzenia oraz wyższy, profilowany krawężnik, który ułatwi wsiadanie do autobusu. Przystanki wyposażone zostaną w tablice SIP.
Zmian doczeka się również górny poziom węzła. Wyznaczymy brakujące przejście dla pieszych po zachodniej stronie Al. Ujazdowskich, przez wlot ul. Koszykowej. Dziś można tam przejść tylko po schodach, pod ziemią. Powiększymy również przestrzeń dla pieszych, likwidując powierzchnie wyłączone z ruchu i uporządkujemy ruch rowerowy na placu.