Druga tura asfaltowania na „obwodnicy” Gocławia - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

21-04-2021

Druga tura asfaltowania na „obwodnicy” Gocławia

W weekend dokończymy wymianę nawierzchni ul. Meissnera na Pradze-Południe. Nowy asfalt będziemy układać na jezdni południowo-zachodniej. Początek prac, które składają się na poprawę bezpieczeństwa na tzw. obwodnicy Gocławia, nastąpi w piątek, 23 kwietnia, o godz. 19.00.

Asfaltowanie.

Tzw. obwodnicę Gocławia tworzy ciąg dwujezdniowych ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego. Ponieważ prawe pasy ruchu służyły do postoju samochodów, a niektórzy kierowcy zatrzymywali je tuż przed przejściami dla pieszych, postanowiliśmy wprowadzić zmiany, aby poprawić bezpieczeństwo. Utrzymamy parkowanie, ale w uporządkowanej formie, dodatkowo – w ramach realizacji projektu z budżetu obywatelskiego – wyznaczymy na obu jezdniach jednokierunkowe pasy rowerowe.

Pierwsze prace na ulicach Meissnera i Umińskiego ruszyły jesienią zeszłego roku. Wiązały się z rozbiórką zbędnego asfaltu przy wlotach dróg osiedlowych i przekształceniem prawych pasów obu jezdni w takie, które będą służyły tylko do postoju. Obecnie powierzchnie wyłączone z ruchu są już utworzone, kończy się też układanie chodnika przy przejściach dla pieszych.

Zmiany w organizacji ruchu

Na ul. Meissnera zakres prac obejmuje także wymianę zniszczonej nawierzchni ulicy. Asfaltowanie podzieliliśmy na dwie tury – pierwsza miała miejsce w miniony weekend i dotyczyła jezdni północno-wschodniej. Druga nastąpi w najbliższy weekend – nowy asfalt zostanie położony na jezdni południowo-zachodniej (kierunek od ul. Bora-Komorowskiego w stronę ul. Fieldorfa „Nila”).

Od piątku, 23 kwietnia, od godz. 19.00 do poniedziałku, 26 kwietnia, do godz. 5.00 jezdnia południowo-zachodnia ul. Meissnera będzie zamknięta dla ruchu. W związku z tym niemożliwy stanie się przejazd ul. Meissnera od skrzyżowania z ulicami Bora-Komorowskiego i Abrahama w stronę ul. Jugosłowiańskiej. Kierowcy będą musieli poruszać się objazdem – ulicami Bora-Komorowskiego i Fieldorfa „Nila”.

Wszystkie wloty ulic poprzecznych i zjazdy do przyległych posesji dochodzące do remontowanej jezdni zostaną zamknięte. Oprócz braku przejazdu na wprost z ul. Abrahama, nie będzie też możliwości skrętu z ul. Bora-Komorowskiego w ul. Meissnera.

Ruch pieszych po stronie asfaltowanej jezdni zostanie utrzymany. Piesi będą mogli poruszać się obok prowadzonych robót po istniejących chodnikach i przejściach dla pieszych, ale z wyjątkiem przejść poprzecznych przez ul. Meissnera. Te będą udostępniane wraz z postępem prowadzonych prac.

Nie będzie możliwości przekroczenia przez pieszych ul. Meissnera na skrzyżowaniu z ul. Fieldorfa „Nila” i ul. Jugosłowiańską. Pozostałe przejścia dla pieszych na tym skrzyżowaniu będą dostępne.

Jak pojadą autobusy

W związku z pracami swoje trasy zmienią autobusy linii 117 i 123, które w kierunku przystanków końcowych Gocław i Dworzec Wschodni (Lubelska) będą poruszały się objazdem ulicami Bora-Komorowskiego i Fieldorfa „Nila”. Autobusy obsługujące linie nocne N22 i N72 (tylko w kierunku pętli Aleksandrów i Stare Miasto w Karczewie) będą kursowały prosto ul. Bora-Komorowskiego.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronach: www.infoulice.um.warszawa.pl oraz www.facebook.com/infoulice, natomiast komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego znajdują się na stronie: www.wtp.waw.pl.  Dodatkowo na stronie Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS o utrudnieniach w ruchu w stolicy.

Bez wyprzedzania na przejściach

Wszystkie zmiany na ulicach Meissnera i Umińskiego powinny być gotowe w maju. W tym roku planujemy wprowadzić je również na ul. Abrahama. Przewidujemy, że po zwężeniu całego ciągu z dwóch pasów do jednego na ul. Meissnera będzie 125 miejsc dla samochodów, na Umińskiego – 125, a na gen. Abrahama – 145.

Jednopasmowy układ utrzymamy też w sąsiedztwie przejść dla pieszych. Dzięki temu nie będzie fizycznej możliwości wyprzedzania na przejściach.  Zmiany nie obejmą skrzyżowań ul. Meissnera z ulicami Fieldorfa „Nila” i Bora-Komorowskiego, które wyposażone są w sygnalizację świetlną. Układ pasów w rejonie skrzyżowań pozostanie taki sam – z dodatkowymi pasami służącymi do skrętu.

Ul. Meissnera latem 2020 r. – na kilka miesięcy przed rozpoczęciem prac:

Powered by Projectic.pl