Zgodnie z planem, ul. Broniewskiego pomiędzy alejami Reymonta a Armii Krajowej miała zyskać zupełnie nową nawierzchnię jezdni, nowe krawężniki i pas postojowy na jezdni. Z uwagi na duży zakres prac frezowanie podzieliliśmy na dwa etapy. Pierwszy z nich – pomiędzy al. Reymonta a skrzyżowaniem z ulicami Perzyńskiego i Rudnickiego – był w sierpniu. Drugi, między ul. Perzyńskiego a al. Armii Krajowej został zrealizowany w ostatnich dniach.
Ostatecznie na całym remontowanym odcinku o długości 1,6 km ułożyliśmy ponad 20 tys. mkw. nowego asfaltu.
Nowe miejsca postojowe
Jezdnia na całym wyremontowanym przez nas odcinku jest na tyle szeroka, że zgodnie z postulatami mieszkańców, postanowiliśmy wyznaczyć tam pas postojowy do parkowania równoległego. Ze względu na wspomnianą wyżej szerokość, że w żaden sposób nie wpłynie to na komfort podróżowania samochodem czy autobusem.
Obecnie wykonawca – miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg – prowadzi ostatnie, punktowe prace przy opaskach krawężników. Te jednak powinny zakończyć się jeszcze we wrześniu.
Zmiany też dla tramwajów
Równolegle, w koordynacji z naszymi pracami, Tramwaje Warszawskie zleciły wykonanie prac mających na celu rozwiązać problem „zatorów tramwajowych” w rejonie przystanku „Park Olszyna”. W pierwszym etapie, który właśnie jest realizowany, zmieni się geometria jezdni – pas do lewoskrętu zostanie skrócony tak, by na wysepce przed al. Armii Krajowej mieściły się dwa tramwaje.
W drugim etapie tramwajarze zaplanowali wydłużenie przystanku Park Olszyna w celu umożliwienia obsługi dwóch tramwajów jednocześnie. Te prace będą realizowane na przełomie września i października.