Zakres prac jest duży. Głównie ze względu na poziom skomplikowania tego węzła komunikacyjnego, w którym krzyżuje się kilka jezdni. Ze względu na skomplikowany układ jezdni, skrzyżowanie to jest niewydolne, jego przekroczenie pieszo jest bardzo utrudnione, zaś przejazd rowerem – praktycznie niemożliwy. Dlatego konieczna jest jego przebudowa.
W przetargu na przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej (wraz z wariantową koncepcją zmian) oferty złożyło dwóch wykonawców. Mieszczą się one w przedziale 140-210 tys. zł. Dokumentacja będzie teraz analizowana. Na realizację zadania wybrana firma będzie miała 200 dni.
Koncepcja zostanie wykonana w dwóch wariantach: pierwszy zakłada ograniczenie ingerencji w układ skrzyżowania, uwzględniając uzupełnienie ciągów pieszych i dróg dla rowerów. Drugi wariant przewiduje większą przebudowę, z optymalizacją układu skrzyżowania. Oba warianty powinny zawierać wstępny kosztorys, a także informacje o niezbędnych przebudowach instalacji podziemnych i prognozę ruchu. Na tej podstawie podejmiemy – wraz z Biurem Polityki Mobilności i Transportu m.st. Warszawy – decyzję o szczegółowych rozwiązaniach jakie ma zawierać docelowy projekt zmian.
Zakładamy, że przebudowa skrzyżowania mogłaby się odbyć w 2018 roku.