Kiedy używamy konkretnego rodzaju siatki? Wszystko zależy od miejsca i rodzaju remontowanej nawierzchni. Każdy remont poprzedzony jest szczegółową analizą, a ostateczną decyzję o technologii naprawy podejmuje projektant.
Remont drogi często nie polega wyłącznie na zerwaniu starej nawierzchni i położeniu nowej mieszanki asfaltowo-mineralnej. Bez specjalnych wzmocnień, droga wykonana w ten sposób, szybko przestałaby być równa.
Siatka szklano-węglowa
Ten rodzaj siatki najczęściej stosuje się na ulicach o wysokim natężeniu ruchu. Siatka szklano-węglowa doskonale radzi sobie z siłami powstającymi podczas częstego hamowania czy postoju. Jest również odporna na wysokie temperatury. Doskonale sprawdzi się więc np. przed skrzyżowaniami czy w zatokach.
Dzięki wykorzystaniu siatki szklano-węglowej jesteśmy w stanie znacząco wydłużyć żywotność nawierzchni jezdni. Dzięki szczególnie trwałej i sprężystej strukturze siatka może zapobiec powstawaniu spękań czy trwałych deformacji asfaltu.
Siatka stalowa
Siatka stalowa ma sześciokątne oczka i wykonana jest z podwójnie splatanego drutu. Specjalnie opracowana technologia sprawia, że jest ona wyjątkowo elastyczna. Tego typu rodzaj siatki traktowany jest jako chroniąca podbudowę warstwa konstrukcyjna jezdni. Wykorzystuje się ją głównie na trasach wylotowych, tam, gdzie samochody rzadko się zatrzymują – najświeższym przykładem jest właśnie remontowany ciąg remontowany ciąg ulic Czecha i Trakt Brzeski, gdzie zdecydowaliśmy o wykorzystaniu tego typu rozwiązania.
Siatka stalowa ma opóźnić powstawianie kolein, spękań czy fałd. Żadna droga nie jest niezniszczalna, jednak robimy wszystko, aby mieszkańcy mogli jak najdłużej korzystać z równej jezdni.