Frezowanie plus. Sprawdzamy oferty - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

05-03-2024

Frezowanie plus. Sprawdzamy oferty

Otworzyliśmy oferty w przetargu na remont nawierzchni i przebudowę pięciu ulic – na wybranych odcinkach – w pięciu dzielnicach. Mowa o ulicach Marszałkowskiej, Zamoyskiego, Lalki, Odyńca oraz część Ordona. Prace w zależności od miejsca remontu potrwają od 4 do 6 miesięcy. W Warszawie rośnie lista ulic, które zyskają nową nawierzchnię, bo w tym roku czeka to m.in. Plac na Rozdrożu, czy przebudowywane ulice na Woli.

Dobra nawierzchnia jezdni to nie tylko kwestia komfortu. To także kwestia bezpieczeństwa. Zarówno kierowców, jak i pozostałych uczestników ruchu. Dlatego stale dbamy, by stołeczne ulice były pozbawione dziur i nierówności. Tegoroczna zima, choć bez dużych mrozów, dla nawierzchni jezdni była bardzo trudna. Drogi najbardziej niszczą się wtedy, gdy temperatura oscyluje w okolicy 0 stopni, a woda w szczelinach wielokrotnie zamarza i odmarza.

W tym roku ubytki powinny zniknąć z kolejnych ulic. Właśnie otworzyliśmy oferty w przetargu na remont nawierzchni – ale często również konieczne przebudowy – wybranych odcinków ulic Marszałkowskiej, Zamoyskiego, Lalki, Odyńca oraz Ordona. Wiele z nich jest niższych od przewidzianego budżetu. Teraz przyjrzymy się im dokładniej. Następnie wybierzemy wykonawców, którzy po podpisaniu umowy będą mieli na wykonanie zadania od 4 do 6 miesięcy w zależności od remontowanej ulicy.

Marszałkowska 

Ulica Marszałkowska przechodzi w ostatnim czasie duże zmiany. W zeszłym roku – w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy – między al. „Solidarności” a ul. Królewską wybudowaliśmy po zachodniej stronie drogę dla rowerów oraz dosadziliśmy zieleni (w tym 63 drzewa). Teraz przyszedł czas na udogodnienia dla kierowców.

Remont na ul. Marszałkowskiej przejdzie zachodnia jezdnia między pl. Bankowym a ul. Królewską. Do tego zadania zgłosiło się aż czterech wykonawców. Odświeżona zostanie także nawierzchnia obu zawrotek na wysokości budynku przy ul. Marszałkowskiej 115. Wykonawca będzie miał na to 4 miesiące od dnia podpisania umowy.

Lalki 

Ulica Lalki to niewielka, ale istotna ulica w Ursusie. Łączy ul. Cierlicką – która stanowi przejazd między podzielonymi torami kolejowymi Czechowicami i Niedźwiadkiem – z ul. Władysława Jagiełły. Odciąża w ten sposób równie krótką ul. Balicką. W tym przypadku frezowanie nawierzchni zaplanowaliśmy na całej ulicy, ale także na rondzie „Marcysi”. To jednak nie wszystko.

Zadanie obejmuje jeszcze przebudowę ciągnących się wzdłuż ulicy chodników. Starą kostkę zastąpimy płytami. Wyremontowane zostaną także przejścia dla pieszych, przy których dołożymy nieco zieleni. Tutaj do wyboru mamy dwie oferty, a roboty potrwają do 4 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Odyńca 

Ulica Odyńca to jedna z ulic w osi wschód-zachód na Mokotowie i łączy jego trzy największe arterie – ul. Puławską, al. Niepodległości i ul. Wołoską. Odchodzi od niej wiele pomniejszych ulic północnego Wierzbna. Jezdnię – oraz chodniki – na odcinku od ul. Puławskiej do al. Niepodległości wyremontowaliśmy w 2022 roku. Teraz przyszedł czas na drugą część, na której przebudowę mamy aż cztery oferty.

Przy okazji prac na ul. Odyńca wyremontowany zostanie kawałek ul. Baboszewskiej oraz zjazdy w ulice Tagore’a i Joliot-Curie. Zatoka autobusowa przy przystanku Wołoska 05 także doczeka się odświeżenia. Oprócz frezowania i nałożenia nowej nawierzchni wykonawca będzie miał jeszcze za zadanie remont tamtejszych chodników. Tu również wymienimy bruk na płyty. Na te wszystkie prace przewidzieliśmy 6 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Ulicę Odyńca – również na odcinku od al. Niepodległości do ul. Wołoskiej –  czekają jeszcze bardziej „zielone” zmiany. Już w ramach innego przetargu sadzimy tam 34 nowe drzewa, uzupełniając istniejący szpaler.

Zamoyskiego 

Ulica Zamoyskiego znajduje się na granicy obu Prag. Stanowi połączenie między takimi arteriami jak ul. Grochowska, ul. Jagiellońska i ul. Targowa. Ponadto odchodzi od niej al. Zieleniecka prowadząca do ronda Waszyngtona. Łączy się również z ul. Sokolą, która prowadzi (już jako ul. Zamoście) do mostu Świętokrzyskiego.

Ulica Zamoyskiego jest więc ważnym ciągiem komunikacyjnym, który już niedługo zyska nową nawierzchnię. Na jej remont mamy trzy oferty, a frezowanie obejmie odcinek od budynku przy ul. Targowej 1 do skrzyżowania z ul. Lubelską wraz z samym skrzyżowaniem. Wyremontowany zostanie także zjazd w al. Zieleniecką oraz wyjazd z niej na ul. Zamoyskiego.

Ze zmian zadowoleni będą również piesi. Przetarg zakłada przebudowę chodnika po południowej stronie ulicy. Jak w poprzednich przypadkach tutaj także zastąpimy zużytą kostkę brukową nowymi płytami. Odnowiona zostanie też zatoka autobusowa przy przystanku Al. Zieleniecka 04. Na te prace przewidzieliśmy 6 miesięcy od dnia podpisania umowy, przy czym te związane z utrudnieniami w ruchu powinny zostać przeprowadzone w wakacje.

Ordona

Ulica Ordona to jedna z głównych ulic wolskich Odolan. W jej okolicy wiele się ostatnio dzieje. Nie tylko przebudowujemy jej część – od budynku przy ul. Ordona 5B do ul. Stańczyka – to jeszcze zmieniamy ul. Jana Kazimierza. Zmiany zaszły także na pobliskiej ul. Wolskiej i na ul. Kasprzaka. Zwłaszcza na tej drugiej, gdzie właśnie ruszył tramwaj. Ulica Ordona przechodzi przez obie te arterie i właśnie odcinek między nimi przejdzie remont.

Frezowanie zaplanowaliśmy w centralnej części wspomnianego odcinka. Wyłączyliśmy z remontu skrzyżowania z ulicami Wolską i Ordona, które były przebudowywane w ramach budowy tramwaju. Wyremontujemy natomiast chodniki wzdłuż frezowanego odcinka.

Ofert na na wyremontowanie ul. Ordona między ulicami Wolską i Kasprzaka jest aż pięć. Wykonawca będzie miał 4 miesiące od dnia podpisania umowy. Podobnie jak na ul. Zamoyskiego prace związane z utrudnieniami w ruchu mają zostać przeprowadzone w wakacje.

Z nowej nawierzchni korzystać będą także rowerzyści. W ramach budowy tramwaju na remontowanym odcinku wyznaczone zostaną pasy rowerowe. Dlatego też nasze prace konsultowaliśmy z tramwajarzami. Dzięki nowym pasom – oraz przejazdom – niemal cała ul. Ordona będzie miała spójną trasę rowerową.

Powered by Projectic.pl