Idzie nowe na Powązkowskiej — deweloperzy sfinansują zmiany - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

05-05-2020

Idzie nowe na Powązkowskiej — deweloperzy sfinansują zmiany

Podpisaliśmy umowę na przebudowę układu drogowego w rejonie Starych Powązek. Prace o wartości kilku milonów złotych w całości sfinansują firmy budujące pobliski biurowiec.

Zysk dla miasta

Warszawa stale rozwija się o nowe powierzchnie biurowe i osiedla mieszkaniowe. Napływ nowych pracowników i mieszkańców wiąże się ze zwiększeniem ruchu, co powoduje konieczność dostosowania okolicznej infrastruktury drogowej do nowej sytuacji. Standardem w Warszawie jest, że miasto podpisuje z inwestorami prywatnymi umowy, w ramach których zobowiązują się oni do przeprowadzenia niezbędnych zmian na swój koszt. Taki obowiązek wynika wprost z ustawy o drogach publicznych. Dzięki temu w zeszłym roku przebudowane zostało skrzyżowanie al. Krakowskiej i ul. Instalatorów, a obecnie trwają prace na skrzyżowaniu ulic Ostrobramskiej i Rodziewiczówny.

Dziś informujemy o podpisaniu kolejnej takiej umowy. W rejonie ulicy Burakowskiej konsorcjum firm HB Reavis Poland i Polcom Investment planuje budowę biurowca. Uzgodniliśmy, że deweloperzy mają jednocześnie do końca października przyszłego roku przebudować układ drogowy ulicy Powązkowskiej na odcinku Tatarska – Burakowska. Szacowana wartość prac to 4,8 mln złotych. Zostaną one w całości sfinansowane ze środków prywatnych. Szczegółowy projekt jest w trakcie opracowywania. Już teraz możemy jednak przedstawić jego główne założenia.

Zmiany na skrzyżowaniach…

Przebudowane zostaną sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ulicą Tatarską, gdzie powstaną przejazdy rowerowe oraz azyl między jezdniami, oraz z ulicą Piaskową, gdzie wykonany zostanie dodatkowy pas do lewoskrętu z ul. Powązkowskiej. Zmiany obejmą również skrzyżowanie z ulicą Burakowską.

Obecnie ta wąska jednopasmowa uliczka lokalna rozszerza się punktowo bez żadnego praktycznego uzasadnienia — każdy z pasów ma po 9 metrów. W najszerszym punkcie u wylotu, licząc łącznie z powierzchnią azyli, piesi mają do pokonania aż 40 metrów, żeby przejść na drugą stronę jezdni. Unormowanie szerokości pozwoli na dostosowanie jej do aktualnych przepisów oraz zwiększy bezpieczeństwo. Po zmianach ulica Burakowska tak jak dotychczas pozostanie dwukierunkowa i jednopasmowa. Na odzyskanej przestrzeni zostanie założony trawnik oraz posadzone nowe drzewa.

… i nie tylko

Zakres prac skupia się po północnej stronie ulicy Powązkowskiej. Na całym odcinku Tatarska – Burakowska przebudowany zostanie układ chodników, co pozwoli wygospodarować miejsce na dwukierunkową drogę dla rowerów. Docelowo chcielibyśmy, żeby trasa rowerowa powstała również po południowej stronie ulicy, jako logiczne przedłużenie istniejącego ciągu, który obecnie urywa się przed skrzyżowaniem z ul. Tatarską. Obecnie, staraniem inwestora prywatnego, możliwe jest jednak wybudowanie infrastruktury, która posłuży do obsługi nowych zabudowań po drugiej stronie. Nie oznacza to rezygnacji z dalszych planów rozwoju tras rowerowych w tym rejonie.

Powered by Projectic.pl