W trakcie minionej kadencji przeprowadziliśmy również wiele remontów. Nie są to oczywiście tak wzniosłe inwestycje jak przebudowy. Robią jednak dużą różnicę w codziennym życiu. To właśnie dzięki remontom mieszkańcy mają jezdnie pozbawione dziur czy równe chodniki.
Remonty jezdni: ok. 758,2 tys. m2
Remonty chodników: ok. 306 m2
Do naszych zadań należy także rozwój sieci tras rowerów. Rower to coraz popularniejszy środek transportu wśród warszawiaków. Dlatego nie tylko dbamy o dobry stan istniejących tras rowerowych – dróg, ciągów pieszo-rowerowych, pasów i kontrapasów – ale budujemy także nowe.
Nowe i wyremontowane trasy rowerowe: 211,6 km
Nasze drogowe inwestycje są podporządkowane przede wszystkim bezpieczeństwu uczestników ruchu. Między innymi dzięki naszym działaniom na stołecznych ulicach ginie coraz mniej osób (w 2023 roku było to 29 osób – o 6 mniej niż w 2019 roku i najmniej od czasu rozpoczęcia szczegółowych badań w 1983 roku), a „Wizja Zero” stała się coraz bardziej realna. Wśród tych działań są doświetlenia przejść dla pieszych i oraz montaż sygnalizacji świetlnej, które chronią przede wszystkim najmniej chronionych uczestników ruchu – pieszych. W 2023 roku w stolicy zginęło 11 pieszych. To wciąż o 11 za dużo, jednak to aż o 10 osób mniej niż w 2019 roku.
Doświetlone przejścia dla pieszych: 1227
Nowe i wyremontowane sygnalizacje świetlne: 137
W nowoczesnym mieście nie może także zabraknąć zieleni. Przy większości naszych inwestycji staramy się jak najbardziej zazieleniać stołeczne ulice. Często też prowadzimy inwestycje, których głównym celem jest usunięcie zbędnych połaci betonu i zastąpienie ich zielenią. W ten sposób nie tylko je upiększamy. Dbamy także o środowisko, np. zwalczając efekt wyspy ciepła i powiększając przestrzeń biologicznie czynną. Mowa nie tylko o standardowych trawnikach. W ciągu minionej kadencji posadziliśmy setki drzew i tysiące metrów kwadratowych krzewów i bylin.
Posadzone drzewa: ok. 1800