Wymianę nawierzchni standardowo poprzedziły prace brukarskie, czyli wymiana krawężników. Trwałość nowego asfaltu dodatkowo zwiększa wzmocnienie za pomocą siatki wykonanej z włókna szklanego. Ma to uchronić nową nawierzchnię przed powstawaniem kolein. Na nowej nawierzchni debiutuje też nowa organizacja ruchu. Widać już dokładnie, w którym miejscu pojawi się nowy pas postojowy. Ten parking będzie jednak dostępny dopiero w późniejszym terminie, trwa budowa dojść do niego.
Tocząca się obecnie inwestycja obejmuje odcinek ul. Chodeckiej od skrzyżowania z ul. Kondratowicza do wysokości ul. Wyszogrodzkiej. Teraz remontowane są chodniki oraz droga dla rowerów. Wszystkie prace powinny zakończyć się w październiku. Osobno planowana jest jeszcze wymiana opraw oświetleniowych na energooszczędne LED w ramach programu SAVA. To wciąż jeszcze nie koniec. W przyszłości chcemy przystąpić do przebudowy dalszego odcinka, której głównym elementem będzie wykonanie stałego ronda u zbiegu z ulicą Matki Teresy z Kalkuty. Estetyczna konstrukcja wykonana z dobrej jakości materiałów zastąpi tymczasowe rondo wykonane jako element objazdów na czas budowy II linii metra. Prace na ulicy Chodeckiej toczą się w cieniu zdecydowanie większej przebudowy ulicy Kondratowicza na odcinku między dwoma nowymi stacjami metra. Odcinki w rejonie wejść do podziemnej kolejki przebudowuje spółka Metro Warszawskie, a dłuższy fragment ulicy pomiędzy nimi — Zarząd Dróg Miejskich. Łącznie na całej ulicy przybędzie ok. 700 drzew, zwiększając ich liczbę do tysiąca, wysokiej jakości mała architektura, pasy postojowe oraz punkty Kiss&Ride (dla krótkiego postoju), przebudowany zostanie również układ chodników i dróg dla rowerów, standardem jest oczywiście też nowe energooszczędne oświetlenie.Projekt stałej organizacji ruchu:
Chodecka SOR ZDM 2022
Zakres remontu:
Chodecka zakres remontów ZDM 2022