Bez remontu i wzmocnienia kanału deszczowego niemożliwe jest wykonanie kompleksowego remontu nawierzchni tej ulicy. Dlatego pod koniec lipca ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie i wykonanie remontu kanału na odcinku od wiaduktu nad torami PKP Warszawa-Rakowiec do ul. Banacha (około 1,8 km).
Co ważne, prace obejmą także wszystkie boczne odgałęzienia kanału, studnie i wpusty uliczne. Zostaną przeprowadzone w tzw. technologii bezwykopowej. Co to oznacza? Do udrożnienia kanału wykorzystany będzie specjalny rękaw z materiałów poliestrowych. Dzięki temu wykonawca uniknie całkowitego rozkopania konstrukcji. Wykopy zostaną wykonane jedynie w miejscach, gdzie kanał jest zupełnie niedrożny. Prace, które chcemy przeprowadzić będą polegały także na wzmocnieniu kanału.
W przetargu oferty złożyło dwóch wykonawców. Zaproponowane ceny brutto mieszczą się w przedziale 2-3 mln zł. Po wybraniu najkorzystniejszej oferty i dopełnieniu niezbędnych formalności, wykonawca będzie miał czas na wykonanie zadania – projektu i remontu – do 15 grudnia. Roboty terenowe powinny rozpocząć się wczesną jesienią. Po ich zakończeniu, prawdopodobnie w I półroczu 2017 r. planujemy frezowanie nawierzchni jezdni.