Betonowanie rozpoczęliśmy od najazdów po stronie praskiej. Po nim przyszła kolej na zjazdy od strony śródmiejskiej. Równolegle trwa zbrojenie kolejnych ramp wjazdowych i przygotowywanie ich do betonowania.
Niemal gotowa jest część konstrukcji stalowej kładki, która będzie przechodziła nad ul. Wał Miedzeszyński. Po zabezpieczeniu antykorozyjnym cały element – w trzech częściach – przyjedzie plac na budowę, gdzie zostanie zespawany i zamontowany do reszty konstrukcji.
Równolegle kończymy też montaż stalowych przęseł kładki. W najbliższym czasie rozpocznie się zabezpieczanie antykorozyjne styków.
Efekt końcowy
Pod przeprawą będą dwie kładki – po północnej i południowej stronie. Po stronie śródmiejskiej połączą się one ze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, po praskiej – z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Powstanie także dodatkowa kładka pozwalająca przejechać nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła) która połączy się z nową drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Zachowana zostanie również rezerwa pod rampę pozwalającą dostać się na plażę i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły.
Kładki pod mostem będą miały szerokość 3,4 m. Dzięki temu, że będą one podwieszone poniżej pomostu przeprawy, nachylenia wjazdów nie przekroczą 6-7 proc. Cała trasa będzie miała własne oświetlenie. Inwestycja jest realizowana w trybie „projektuj i buduj” przez firmę WPM „Mosty”. Budowa ma się skończyć w lipcu 2017 r.