Most Łazienkowski został otwarty odbudowie po pożarze pod koniec października ubiegłego roku. Jeszcze w trakcie prac zapadła decyzja, że wzdłuż mostu pojawi się też kładka pieszo-rowerowa i nowy most został przystosowany do montażu kładek podwieszonych pod główną płytą mostu, poniżej chodników. Na początku grudnia 2016 r. wydane zostało pozwolenie na budowę kładki, dziś po obu stronach Wisły trwają prace.
Aby możliwy był montaż poszczególnych elementów stalowej konstrukcji, na praskim brzegu Wisły wykonane zostały specjalne wieże robocze ze stalowymi klatkami. Cała konstrukcja przesuwana jest po specjalnym torze jezdnym, zamontowanym do belek wspornikowych mostu.
Montaż kolejnych segmentów kładki odbywa się według ściśle określonej kolejności. Na początku każdy kolejny element konstrukcji ustawiany jest na platformie roboczej, w określonej pozycji. Kolejny krok to przemieszczenie elementu w miejsce, gdzie zostanie wbudowany, jego opuszczenie oraz przykręcenie do wcześniej wykonanych wsporników. Potem następuje ustawienie segmentu w odpowiedniej pozycji i wykonanie spoiny montażowej, łączącej nowy element z tymi już wcześniej zmontowanymi. Czynności te są powtarzane przy kolejnych segmentach.
Równolegle z montażem konstrukcji stalowej kładki, trwają prace związane z wykonaniem ramp zjazdowych. Wykonawca prac zakończył roboty związane z fundamentami ramp w rejonie międzywala. Trwa budowa podpór ramp łączących stalową konstrukcję kładki z poziomem ul. Wał Miedzeszyński. Budowa podpór pod rampy po stronie Śródmieścia już się zakończyła.
Efekt końcowy
Pod przeprawą będą dwie kładki – po północnej i południowej stronie. Po stronie śródmiejskiej połączą się one ze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, po praskiej – z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Powstanie także dodatkowa kładka pozwalająca przejechać nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła) która połączy się z nową drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Zachowana zostanie również rezerwa pod rampę pozwalającą dostać się na plażę i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły. Kładki pod mostem będą miały szerokość 3,4 m. Dzięki temu, że będą one podwieszone poniżej pomostu przeprawy, nachylenia wjazdów nie przekroczą 6-7 proc. Cała trasa będzie miała własne oświetlenie. Inwestycja jest realizowana w trybie „projektuj i buduj” przez firmę WPM „Mosty”. Budowa ma się skończyć w lipcu 2017 r.