Pieszo-rowerowa przeprawa to kilkusetmetrowa stalowa konstrukcja, która jest podwieszona pod mostem oraz przyczółki po obu stronach Wisły. Kładki są dwie – po północnej i południowej stronie mostu. Na lewym brzegu Wisły kładki łączą się z drogami rowerowymi na Cyplu Czerniakowskim, a na praskim – z drogą rowerową wzdłuż wału Miedzeszyńskiego. Wybudowana została także dodatkowa kładka nad Wałem Miedzeszyńskim, po północnej stronie węzła Trasy Łazienkowskiej, która łączy się z drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Jest również rampa pozwalającą dostać się na plażę i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły. Cała trasa ma własne oświetlenie. Dodatkowo, aby nie pogubić się na obu brzegach, ustawiono odpowiednie drogowskazy.
Most Łazienkowski jest szóstym mostem nad Wisłą z infrastrukturą rowerową. Prace budowlane rozpoczęte 8 miesięcy temu zakończyły się zgodnie z umową, z końcem lipca 2017 r. Całkowity koszt budowy to ponad 13,5 mln zł.
Kładka pod mostem Łazienkowskim jest częścią jednej z najdłuższych tras rowerowych w Warszawie. Dzięki zakończonej w tym samym czasie budowie drogi dla rowerów na ul. Marsa liczy ona już 9 km. Mieszkańcy Rembertowa i Pragi-Południe zyskali połączenie ze Śródmieściem i Mokotowem. W planach są już kolejne odcinki – w ramach remontu estakad Trasy “Ł” nad Agrykolą, powstaną drogi dla rowerów prowadzące do placu na Rozdrożu.
Budowa kładki pod mostem Łazienkowskim, a także szlaków rowerowych w al. Stanów Zjednoczonych, ul. Ostrobramskiej i ul. Marsa, została zrealizowana przy wsparciu środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.