Kolejna część al. Zjednoczenia już gotowa - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

04-05-2020

Kolejna część al. Zjednoczenia już gotowa

Od ul. Kasprowicza do ul. Marymonckiej powstała piękna miejska aleja, na wzór odcinka po drugiej stronie linii metra, aż do ul. Żeromskiego. Będzie pełnić funkcje komunikacyjne, a poza tym będzie świetnym miejscem na spacery. Ruch samochodów oraz komunikacji miejskiej zostanie przywrócony dziś późnym wieczorem. Teraz ruszamy z przebudową skrzyżowania z ul. Kasprowicza.

Aleja Zjednoczenia po zmianach.

Zakończyły się prace na kolejnym fragmencie bielańskiej al. Zjednoczenia. Od ul. Kasprowicza do ul. Marymonckiej powstała piękna miejska aleja, na wzór odcinka po drugiej stronie linii metra, aż do ul. Żeromskiego. Będzie pełnić funkcje komunikacyjne, a poza tym będzie świetnym miejscem na spacery. Teraz ruszamy z przebudową skrzyżowania.

Wzdłuż całego odcinka powstała nowa jezdnia. Kierowcy mają do dyspozycji po pasie w każdą stronę i miejsca parkingowe przy jezdni w zatokach. Po północnej stronie ulicy powstała nowa droga rowerowa, która dopiero tuż przed ul. Marymoncką przechodzi na drugą stronę jezdni i łączy się z ciągiem wzdłuż ul. Marymonckiej. Omija plac parkingowy tamtejszej jednostki straży pożarnej.

Pasażerowie autobusów skorzystają z nowych przystanków z wiatami, po obu stronach wyremontowanej ulicy. Krawężniki są wyniesione zarówno na przystankach (by łatwiej się wsiadało i wysiadało), jak i w zatokach parkingowych (by oddzielić przestrzeń dla aut od przestrzeni dla pieszych). Przy przejściach i przejazdach rowerowych są obniżone do poziomu jezdni.

Piesi mogą skorzystać z wyremontowanego chodnika z płyt antysmogowych po obu stronach jezdni. W al. Zjednoczenia rosną rozłożyste drzewa, teraz dodatkowo obsiane trawą. Całość oświetlają nowe latarnie ledowe.

Kompleksowa modernizacja al. Zjednoczenia rozpoczęła się jeszcze w 2019 r. Wcześniej zakończyliśmy pierwszy etap na odcinku od ul. Żeromskiego do ul. Kasprowicza. Lada dzień ruszamy z kolejnym etapem, czyli skrzyżowaniem z ulicą Kasprowicza, przy którym mieści się wejście do metra Stare Bielany.

W ramach tego etapu prac wyremontowane zostaną chodniki oraz wybudowany brakujący fragment drogi dla rowerów wraz z przejazdem przez skrzyżowanie z ul. Kasprowicza. Na wysokości stacji metra powstanie też przesiadkowy parking rowerowy, na którym zmieści się blisko 40 jednośladów. Prace prowadzone są w koordynacji ze stołecznym Zarządem Zieleni. Budowa drogi dla rowerów nie wiąże się z wycinką ani jednego drzewa. Tam, gdzie to możliwe trasa ominie je łagodnym łukiem. Pojedyncze młode drzewa zostaną zaś przesadzone w inne miejsce. Roboty na skrzyżowaniu chcemy zakończyć wraz z końcem maja.

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl