Kolejne ulice do remontu. Zobacz, gdzie będziemy pracować - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

05-06-2017

Kolejne ulice do remontu. Zobacz, gdzie będziemy pracować

W weekend nową nawierzchnię jezdni otrzymała ulica Przyczółkowa. Roboty w terenie trwają, a my przygotowujemy już następne frezowania. Właśnie ogłosiliśmy przetarg na remont kolejnych warszawskich ulic.

Roboty drogowe.

W najbliższych tygodniach przed nami prace m.in. na ulicy Człuchowskiej, Radzymińskiej, Estrady, Gwiaździstej, Grójeckiej, Krasnobrodzkiej. To roboty zaplanowane już wcześniej.

Przetarg, który właśnie ogłosiliśmy zakłada ułożenie nowego asfaltu na ulicy Potockiej, w al. Wojska Polskiego, ul. Wiatracznej, Rodziewiczówny, 17 Stycznia, Nałęczowska i w ciągu ulic Walcownicza – Petunii – Hiacyntowa – Techniczna – Zagórzańska. Realizacja tych prac jest uzależniona od decyzji Rady Warszawy, która jeszcze w czerwcu ma rozpatrzyć nasz wniosek o dodatkowe pieniądze na remonty dróg.

W ramach robót sfrezowana zostanie stara nawierzchnia, rozebrane opaski drogi i ścieki uliczne, wymienimy też krawężniki i częściowo wyremontujemy chodniki. Na nowej nawierzchni zostanie odtworzone oznakowanie poziome. Oferty w przetargu można składać do 27 czerwca do godz. 10.00. Po wybraniu wykonawcy przystąpimy do prac w terenie. Wszystkie roboty zakończą się do 31 października.

Badanie techniczne

Zlecenie remontu poprzedziliśmy szczegółową analizą stanu technicznego nawierzchni. Miała ona na celu wskazać w jakiej kondycji jest nawierzchnia i podbudowa ulicy, a także zaproponować technologię naprawy i wzmocnienia nawierzchni. Dzięki temu, nowy asfalt będzie nawet o kilka lat dłużej służył mieszkańcom.

Analizę wykonał na nasze zlecenie Instytut Badawczy Dróg i Mostów. Przeprowadzono oględziny i badanie stanu nawierzchni, wraz ze szczegółowym badaniem ilości i wielkości uszkodzeń. Wynikiem badań było powstanie „Karty przeglądu stanu ulicy” dla każdej z lokalizacji. Oto krótki opis:

Ulica Potocka na odcinku od ul. Popiełuszki do ul. Mickiewicza

Stan nawierzchni oceniona jako zły. Zaobserwowano liczne spękania poprzeczne oraz spękania siatkowe i skupiska rys na całej powierzchni. Nawierzchnia wymaga wzmocnienia. Zaleca się też wymianę starych, nienośnych warstw asfaltowych na nowe odporne na deformacje. Z wykonanych obliczeń wzmocnienia wynika, że całkowita wymiana warstw asfaltowych na obu odcinkach drogi powinna podnieść trwałość naprawy nawet do 20 lat. Z uwagi na stwierdzoną podbudowę z bruku, należy zastosować zbrojenie w postaci siatki szklanej na całej powierzchni. W miejscach o widocznym koleinowaniu oraz 50 m na dojeździe do skrzyżowania należy dodatkowo zastosować siatkę szklano-węglową nasączoną asfaltem pod warstwą ścieralną.

Aleja Wojska Polskiego na odcinku od ul. Popiełuszki do placu Inwalidów 

Ogólny stan nawierzchni jezdni oceniono jako zły. Na obu jezdniach stwierdzono występowanie pojedynczych spękań poprzecznych, a także licznych spękań siatkowych i skupisk rys. Na części nawierzchni zaobserwowano wyraźne koleinowanie, szczególnie przed skrzyżowaniami. Nawierzchnia odznaczała się licznym łataniem w ramach zabiegów utrzymaniowych.

Podczas badania stwierdzono, że powodu licznych uszkodzeń i wyczerpanej nośności nawierzchnia wymaga wzmocnienia. Wzmocnienie nawierzchni należy wykonać poprzez wymianę starych warstw asfaltowych na nowe. Również z powodu stwierdzonych deformacji trwałych nawierzchni zaleca się wymianę starych, nienośnych warstw asfaltowych na nowe odporne na deformacje. Należy zastosować zbrojenie w postaci siatki szklanej na całej powierzchni. W miejscach o widocznym koleinowaniu oraz 50 m na dojeździe do skrzyżowania należy dodatkowo zastosować siatkę szklano-węglową nasączoną asfaltem pod warstwą ścieralną.

Ulica Wiatraczna na odcinku od ul. Grochowskiej do ul. Szaserów

Ogólny stan nawierzchni oceniono jako zły. Na nawierzchni zaobserwowano spękania poprzeczne oraz umiarkowaną liczbę spękań siatkowych i skupisk rys na całej powierzchni. Zaobserwowano pojedyncze deformacje trwałe, intensywne na dojeździe do ronda i na zatokach autobusowych oraz odciski od kół pojazdów. Nawierzchnia wymaga wzmocnienia. Wzmocnienie należy wykonać poprzez wymianę starych warstw asfaltowych na nowe. Również z powodu stwierdzonych deformacji trwałych nawierzchni zaleca się wymianę starych, nienośnych warstw asfaltowych na nowe odporne na deformacje. Na podbudowie brukowej należy zastosować zbrojenie w postaci siatki szklanej na całej powierzchni. W miejscach o widocznym koleinowaniu oraz 50 m na dojeździe do skrzyżowania należy dodatkowo zastosować siatkę szklano-węglową nasączoną asfaltem pod warstwą ścieralną.

Ulica Rodziewiczówny na odcinku od ul. Jubilerskiej do ul. Łukowskiej

Ogólny stan nawierzchni oceniono jako zły. Na nawierzchni zaobserwowano liczne spękania poprzeczne, siatkowe i skupiska rys. Nie zaobserwowano wyraźnych kolein. Z powodu stwierdzonych licznych uszkodzeń i wyczerpanej nośności na pierwszym odcinku nawierzchnia wymaga wzmocnienia. Stare warstwy asfaltowe są mocno spękane, zatem należy wykonać zbrojenie siatką szklaną całej powierzchni remontu. Uwzględniając wpływ siatki zbrojącej szklanej powinno się uzyskać trwałość na poziomie 7 lat. W miejscach o widocznym koleinowaniu oraz 50 m na dojeździe do skrzyżowania należy dodatkowo zastosować siatkę szklano-węglową nasączoną asfaltem pod warstwą ścieralną.

Ulica 17 Stycznia na odcinku od al. Krakowskiej do ul. Żwirki i Wigury

Ogólny stan nawierzchni oceniono jako średni. Z badań wynika, że jezdnia prawa na przeważającej części nie wymaga wzmocnienia. Na obu jezdniach zaobserwowano liczne spękania poprzeczne i siatkowe oraz skupiska rys na całym odcinku. Zaobserwowano lokalne deformacje nawierzchni. Wymagane jest wzmocnienie jezdni. Należy wykonać głęboką wymianę warstw asfaltowych zastępując je warstwami o podwyższonej odporności na koleinowanie. Dodatkowo z uwagi na indeks spękań należy zastosować wzmacniającą siatkę szklaną. W miejscach o widocznym koleinowaniu oraz 50 m na dojeździe do skrzyżowania należy dodatkowo zastosować siatkę szklano-węglową nasączoną asfaltem pod warstwą ścieralną.

Ulica Nałęczowska na odcinku od ul. Sobieskiego do ul. Powsińskiej

Stan nawierzchni oceniono jako zły. Zaobserwowano liczne spękania poprzeczne, siatkowe i skupiska rys. Zalecane jest wzmocnienie nawierzchni, na części odcinków wymagane podniesienie niwelety drogi. Zastosowanie siatki wzmacniającej  zabezpieczy nawierzchnię przed przedwczesnym spękaniem. W miejscach o widocznym koleinowaniu oraz 50 m na dojeździe do skrzyżowania należy dodatkowo zastosować siatkę szklano-węglową nasączoną asfaltem.

Ciąg ulic Walcownicza – Petunii – Hiacyntowa – Techniczna – Zagórzańska na odcinku od ul. Patriotów do ul. Złotej Jesieni

Ogólny stan nawierzchni oceniono jako zły. Stwierdzono występowanie spękań poprzecznych, siatkowych i pojedynczych skupisk rys. Lokalnie na stronie lewej zaobserwowano wyraźne koleinowanie nawierzchni. Jezdnia wymaga wzmocnienia w celu doprowadzenia do nośności zapewniającej przeniesienie prognozowanego ruchu. Aby przedłużyć żywotność nawierzchni, poprawić estetykę i komfort akustyczny, należy wymienić warstwy asfaltowe zastępując je warstwami o podwyższonej odporności na koleinowanie. W miejscach o widocznym koleinowaniu oraz 50 m na dojeździe do skrzyżowania należy dodatkowo zastosować siatkę szklano-węglową nasączoną asfaltem pod warstwą ścieralną.

Powered by Projectic.pl