Remont wiaduktu nie należy do najłatwiejszych. To zabytek, więc musimy odpowiednio dobierać technologię i dopasowywać zakres prac. W wielu miejscach wiaduktu wciąż mamy oryginalne elementy z czasów budowy obiektu (lata 1905-1913). Prace cały czas posuwają się jednak do przodu, nawet mimo wielu „niespodzianek”, polegających głównie na niefachowych naprawach, pozostawionych nam przez budowniczych z poprzedniej epoki.
Balustrady na warsztat
Balustrady na wiadukcie również są zabytkowe. Dlatego, aby je naprawić, wykonawca musi dokonać demontażu, a następnie przewieźć wszystkie elementy do specjalistycznego zakładu, gdzie pod czujnym okiem fachowców będą restaurowane.
Demontaż balustrad, przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo pieszych, wymaga zamknięcia chodnika. Dlatego od poniedziałku, 13 maja, w związku z etapem, który polega na renowacji i zabezpieczeniu balustrad oraz naprawie skrajnej belki podporęczowej, wykonawca wprowadzi czasową organizację ruchu. Zamknięty zostanie chodnik po południowej stronie obiektu na odcinku od wjazdu na wiadukt od strony Centrum do wieżycy zlokalizowanej za ul. Kruczkowskiego (wieżyca z zejściem na ulicę 3 Maja przy CH Arkady). Ruch pieszy zostanie skierowany na chodnik północny przejściami pod wiaduktem przy stacji kolejowej PKP Powiśle i przy ul. Kruczkowskiego.
W pierwszej kolejności prowadzone będą prace rozbiórkowe, następnie prace naprawcze belki podporęczowej. W tym czasie w warsztacie powinno udać się odnowić balustrady, które po tym procesie wrócą na swoje miejsce. Po zakończeniu prac na przedmiotowym etapie Wykonawca planuje wprowadzać kolejne odcinkowe wyłączenia ruchu na chodniku południowym.
Cały wiadukt odzyska blask
Praca na wiadukcie mostu Poniatowskiego obejmują niemal cały wiadukt, czyli odcinek od przystanku kolejowego Warszawa Powiśle do ul. Wioślarskiej. Roboty polegają na odnowie elementów betonowych i kamiennych oraz murów oporowych. Odtwarzane jest także zabezpieczenie antykorozyjne stalowych elementów obiektu.
Efektem prac nie będzie wyłącznie przedłużenie żywotności obiektu. Poza samą konstrukcją, wyremontowana zostanie też klatka schodowa i przejście pod al. Jerozolimskimi łączące dwa przystanki tramwajowe. Remont przyczyni się też do poprawy estetyki całego wiaduktu.