Planowe roboty przeprowadzane w rejonie chodników przeniosły się już na jezdnię. Zrywamy starą nawierzchnię, zastępujemy ją bloczkami granitowymi. Do tego niezbędne jest zamknięcie ulic. 11 marca wyłączony z ruchu został pl. Krasińskich, teraz czas na ul. Miodową.
Wyłączony z ruchu będzie odcinek pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Długą i Senatorską. Ulice Długa i Senatroska będą jednak przejezdne. Od strony ul. Długiej utrzymany będzie dojazd do ul. L. Schillera. Na zamkniętym odcinku będzie możliwy wyłącznie dojazd do posesji i instytucji mieszczących się przy ul. Miodowej (dojazd do posesji będzie możliwy także ul. Kapucyńską, na której będzie w tym czasie obowiązywał ruch dwukierunkowy). Objazd będzie prowadził ulicami: Świętojerska – gen. W. Andersa – pl. Bankowy – Senatorska. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do połowy maja.
Nadal (do początku kwietnia) zamknięty dla ruchu będzie pl. Krasińskich pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Świętojerską i Długą. Jadący ul. Bonifraterską muszą rozjechać się w prawo lub w lewo w ul. Świętojerską. Możliwy jest tylko dojazd do parkingu podziemnego. W ostatnim trzecim etapie prac (po zakończeniu robót na ul. Miodowej) kolejno zamykane będą skrzyżowania z ulicami: Świętojerską, Długą i Senatorską.
W związku z pracami trasy zmieniają autobusy komunikacji miejskiej. Szczegóły objazdów znajdują się na stronie internetowej ZTM.
Nowa Miodowa
Kompleksową przebudowę ul. Miodowej i pl. Krasińskich rozpoczęliśmy w ubiegłym roku. Zmiany obejmują odcinek od ul. Senatorskiej do ul. Świętojerskiej. Na chodnikach układane są płyty granitowe wraz z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami. Płyty pojawią się też na przystankach, a wzdłuż każdego peronu zamontowane zostaną krawężniki peronowe ułatwiające podjazd autobusu. Za nami już znaczna część prac po wschodniej stronie Miodowej i samego placu. Rozpoczynają się też roboty w obrębie chodników po zachodniej stronie – wykonanie konstrukcji i nawierzchni chodników oraz miejsc postojowych, a także remont przystanków.
Jezdnia otrzyma nawierzchnię z bloczków granitowych – taką jaką znamy z Krakowskiego Przedmieścia. Inna będzie jednak technologia: kamień zostanie ułożony na betonowej podbudowie a kostki umocowane specjalnym spoiwem na bazie żywicy epoksydowej. Dzięki temu nawierzchnia będzie mocniejsza i mniej podatna na uszkodzenia, a dodatkowo łatwa w rozbiórce. Taką samą nawierzchnię zyskają pasy rowerowe. Właśnie te prace wkrótce rozpoczną się na pl. Krasińskich, a w kolejnym etapie także na ul. Miodowej. Na jezdni pojawią się kamienne wyspowe progi zwalniające, które uspokoją ruch. Powstaną zatoki postojowe przy krawędzi jezdni oraz nowe przejścia dla pieszych – na pl. Krasińskich i przy ul. L. Schillera. Planowana jest przebudowa skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Wzdłuż ulicy zaświecą też nowe latarnie.